Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

رقابت‌های بزکشی بلخ با قهرمانی تیم بزکشی یما پطرول خاتمه یافت

خبرگزاری پیگرد:ولایت بلخ
نوشته‌شده توسط:ابرار حیدری
شنبه ۱۹ حوت ۱۴۰۲

دور دوم رقابت‌های بزکشی تورنمنت یما پطرول در شهر مزارشریف با قهرمانی تیم یما پطرولیم به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری پیگرد روز ( جمعه، ۱۸حوت) رقابت‌های بزکشی تورنمنت یما پطرولیم که با حضور ۱۲ تیم از ولایات شمال و شمال شرق کشور در مزارشریف راه‌اندازی شده بود، با قهرمانی تیم یما پطرولیم خاتمه یافت.

احمد‌الله وثیق، ریس عمومی فدراسیون تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک افغانستان که در آخرین روز این رقابت‌ها حضور یافته است گفت: “هدف ما از برگزار این مسابقات این است که این بازی‌ها رشد کند و بازیکنان داخلی بین خود رقابت نمایند تا اینکه چهره‌های برتر را از این رقابت‌ها شناسایی و آنها را به مسابقات بیرون مرزی بفرستیم تا بتوانند به نام افعانستان دستاورد کسب کنند.”

در همین حال، غلام سرور جلال، ریس فدراسیون بزکشی، نیزه‌بازی و ورزش‌های محلی افغانستان می‌گوید که این رقابت‌ها از ده روز به این‌سو در بلخ جریان داشت که در نتیجه‌ تیم‌‌های یما پطرول و تیم بزکشی جوانان بغلان به فاینل این مسابقات راه یافتند که بازی پایانی با برتری ۸ بر ۱ تیم یما پطرول خاتمه یافت.

آقای جلال افزود، برای تیم برنده‌ی این دور از رقابت‌های بزکشی ۳۲ هزار دالر پول نقد، یک عراده موتر و سه رأس شتر جایزه داده شده است.

از سوی هم، برای تیم‌های دوم، سوم و چهارم نیز یک یک عراده موتر و جوایزی نقدی توزیع شده است.

با این حال، شماری از چاپ اندازان هرچند از برگزاری این رقابت‌ها خرسند استند، اما می‌خواهند که بیشتر بر این ورزش و ورزش‌کاران توجه شود.

این در حالی است، که پیشتر در رقابت‌های پنجمین دور لیگ برتر بزکشی در کابل تیم ولایت سرپل توانسته بود جام قهرمانی را از آن خود کند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.