Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

شاهدان زخمی فلسطینی می‌گویند نیروهای اسرائيلی به مردم منتظر کمک غذایی در غزه شلیک کردند

خبرگزاری پیگرد:جهان
نوشته شده توسط:خبرگزاری پیگرد
شنبه ۱۲ حوت ۱۴۰۲

تعدادی از فسلطینی‌ها که هنگام انتظار دریافت کمک در غزه زخمی شدند، می‌گویند نیروهای اسرائيلی به جمعیتی که برای تهیه غذا تقلا می‌کرد، شلیک کردند. مقام‌های وزارت صحت  تحت کنترول حماس گفتند روز پنجشنبه ۱۱۵ تن در تیراندازی نیروهای اسرائيل کشته شدند.

ارتش اسرائیل این گفته ها را تکذیب کرده و گفته مردم در میانه هرج‌ومرج برای دریافت کمکو هجوم لاری‌ها، زیر پا و کشته شده‌اند.

با این حال، یک مقام اسرائيلی ارقام وزارت صحت  تحت کنترول حماس درباره تلفات این حادثه را کرد و گفت که در واقع دو حادثه جداگانه در فاصله صدها متر رخ داه است.او گفت که در حادثه اولی، جمعیت منتظر کمک در میان هرج‌ومرج توسط لاری‌ها و جمعیت زیر گرفته شدند که ده‌ها نفر کشته و زخمی شد.

به گفته او در حادثه دومی، سربازان اسرائيلی به خاطر هشدار به مردم دست به شلیک‌های هوایی زدند و سپس به‌ سمت افرادی که به هشدار گوش ندادند و از محل دور نشدند، شلیک کردند. به گفته این مقام اسرائيلی، این افراد تهدید تلقی می‌شدند، اما او درباره این‌که گلوله‌ها به چند نفر اصابت کرد، گفت تیراندازی محدود بود.

خبرگزاری رویترز به اظهارات چهار شاهد زخمی این حادثه در شفاخانه الشفا در غزه دست یافته که می‌گویند نیروهای اسرائيلی به جمعیت شلیک کردند. برخی آنها گفتند که از تانک و پهپادهای مسلح در این تیراندازی استفاده شد.محمود احمد، یکی از این شاهدان گفت از شامگاه روز چهارشنبه منتظر رسیدن کاروان کمک‌های بشردوستانه بود که در نهایت بامداد پنجشنبه از راه رسید.

او گفت به خاطر تهیه آرد به فرزندانش، مجبور شد خطر را قبول کند و به سوی مسیر کاروان کمک‌ها برود.
او روایت کرد که هنگامی که لاری‌ها به شمال غزه رسیدند، او به سمت آنها رفت اما تانک‌های اسرائیلی و یک پهپاد «کوادکوپتر» به روی جمعیتی که منتظر کمک بودند، آتش گشودند.

آقای احمد گفت که او در این تیراندازی از ناحیه کمر زخمی شد: «یک ساعت خونریزی داشتم تا این‌که یکی از بستگانم آمد و مرا به شفاخانه برد.»لازم به ذکر است که این حادثه محکومیت شماری از کشورها را نیز به دنبال داشته است.

پیشتر دبیرکل سازمان ملل هم گفت که کشتار فلسطینی‌ها در هنگام دریافت کمک، نیازمند تحقیقات مستقل و موثر است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.