Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

ذبیح‌الله مجاهد گزارش ریچارد بنت در مورد وضعیت حقوق‌‌بشر در افغانستان را «پروپاگند» خواندند.

خبرگزاری پیگرد:افغانستان
نوشته شده توسط:خبرگزاری پیگرد
شنبه ۱۲ حوت ۱۴۰۲

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی ارشد ا.ا گزارش جدید ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق‌‌بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان را «پروپاگند» علیه حکومت سرپرست خوانده است.

آقای مجاهد عصر روز (جمعه، ۱۱ حوت) در ایکس نوشته است که «نسبت به قبل همه‌ی مردان و زنان افغان، به مراتب مصئونیت فزیکی، مالی و روحی دارند، کسی برحق کسی تجاوز کرده نمی‌تواند، هر فرد افغان صاحب حق شرعی خود هست و در امنیت کلی به‌سر می‌برد».

ریچارد بنت گزارش جدید خود را در مورد وضعیت حقوق‌‌بشر در افغانستان دیروز در جریان پنجاه و پنجمین اجلاس شورای حقوق‌‌بشر سازمان ملل متحد ارائه کرد. او در این گزارش گفته است که وضعیت حقوق‌بشر در افغانستان در ماه‌های اخیر وخیم‌تر شده است.

آقای بنت در این گزارش افزوده است که امارت اسلامی سیستمی را بنا کرده‌اند که در آن تبعیض، جداسازی، سرکوب و طرد زنان نهادینه شده است.
او در این گزارش به وضعیت نظامیان پیشین، اقلیت‌های قومی و مذهبی و کودکان در افغانستان نیز اشاره کرده است و خواستار پاسخ‌گوسازی مقام‌های امارت اسلامی در قبال سیاست‌ها و رفتارهای‌شان شده است.

گزارشگر ویژه حقوق‌‌بشر سازمان ملل تأکید کرده است که عادی سازی روابط با مقام‌های امارت اسلامی و یا به رسمیت‌شناسی حکومت آن‌ها باید منوط به بهبود قابل اندازه‌گیری وضعیت حقوق‌بشر در افغانستان باشد.
لازم به ذکر است که امارت اسلامی گزارش‌های قبلی ریچارد بنت در مورد وضعیت حقوق‌‌بشر در افغانستان را نیز رد کرده و پروپاگند خوانده بودند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.