Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

بلخ: بیجا شده‌گان داخلی خواستار رسیدگی حکومت به مشکلات شان استند

خبرگزاری پیگرد:ولایت بلخ
نوشته شده توسط:ابرار حیدری
سه‌شنبه اول حوت ۱۴۰۲

بیجا شده‌گان داخلی از ولایت‌های سرپل، جوزجان، فاریاب، سمنگان و ولسوالی‌های ولایت بلخ در شهر مزارشریف از دسترسی نداشتن به اندک ترین امکانات زندگی شاکی استند.

به گزارش خبرگزاری پیگرد، بیجا شده‌گان داخلی که از ولسوالی های ولایت بلخ، و ولایات همجوار در شهر مزارشریف زیر کمپ‌ها زندگی می‌کنند از نبود سرپناه، امکانات غذایی، مواد سوختی، مکتب، کلینیک صحی، سرک و آب آشامیدنی شاکی استند و از حکومت می‌خواهند که بر این مشکلات شان رسیدگی صورت گیرد.

تاج محمد، یکی از بیجا شده‌گان گفت، “از همه اولتر اشدا به سرپناه نیاز داریم و در قدم دوم باید مواد غذایی برای ما فراهم شود تا از گرسنگی تلف نشویم.”

در همین حال، عبدالمنان از دیگر بیجا شده‌گانی است که بر فراهم سازی فرصت‌های آموزشی به کودکان این بیجا شده‌گان تاکید می‌کند و از حکومت می‌خواهد که در این خصوص نیز توجه کند.

با این حال، اسدالله وفا، ریس امور مهاجرین ولایت گفته است که پس از روی‌کار آمدن حکومت امارت اسلامی، از ۲۵ هزار بیجا شده‌گان داخلی در شهر مزارشریف، ۱۵ هزار تن شان دوباره به مناطق اصلی شان برگشته اند.

آقای وفا اظهار داشت که اکنون در بلخ به تعداد ۱۵ کمپ وجود دارد که ۱۰ هزار بیجا شده زیر این کمپ‌ها زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد که برای رسیدگی به چالش‌های بیجا شده‌گان برنامه‌های کمکی را با همکاری مؤسسات در نظر دارند و پیش از این نیز در مراحل مختلف کمک‌های برای خانواده‌های بیجا شده صورت گرفته است.

وی افزود که برای آن دسته از خانواده‌های بیجا شده از ولسوالی‌های ولایت بلخ و ولایات همجوار که در نتیجه‌ها جنگ خانه‌های شان ویران شده است دوباره سرپناه می‌سازند.

این در حالی است طی ماه‌های اخیر اخراج مهاجرین افغان از کشورهای پاکستان و ایران نیز شدت گرفته است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.