Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

موسسه نهضت زنان افغان درکابل کمپاین منع خشونت علیه زنان برگزار کرد ….

1 min read


خبرگزاری پیگرد:کابل افغانستان
گزارش :فواد احمد “نظری”
دوشنبه ۲۲قوس ۱۴۰۰

کمپاین ۱۶ روزه منع خشونت علیه زنان از ۲۵ نوامبر روز بین المللی منع خشونت همه  ساله به هدف افزایش آگاهی عمومی در مورد خشونت علیه زنان و پایان دادن به خشونت برگزار میگردد.
طورپیکی مومند معاون موسسه HCRD امروز دوشنبه(۲۳ قوس) در یک نشست مطبوعاتی در کابل گفت:این کمپاین که از طرف این موسسه همه ساله برگزار میگردد تا مردم آگاهی کامل در مورد خشونت علیه زنان و پایان دادن به خشونت علیه زنان و دختران در سراسر جهان آگاهی عمومی حاصل کنند.
 
خانم مومند افزود:ما امسال در شرایطی این کمپاین جهانی را برگزار کردیم که کشور مان افغانستان در یک بحران اقتصادی و بی پیشینه یی قرار گرفته است که اکثریت مردم مان از مشاغل شان بیکار شده اند و دختران در اکثر ولایات از رفتن به مکاتب و دانشگاه ها محروم شده اند.
و همچنان خشونت های فامیلی نسبت به هر زمانی دیگر افزایش یافته و ما شاهد ازدواج های اجباری و فروش دختران از سوی فامیل هستیم.و از امارات اسلامی افغانستان میخواهیم حق و حقوق  زنان و دختران تا در شرایط کنونی  که در اجتماع دارند برای شان داده شود تا جامعه جهانی و دیگر کشورها حکومت شان را به رسمیت بشناسد.

و در اخیر در یک قطنامه یی گفته های شان را ارایه داشتند و از فرمان اخیر رهبر امارات اسلامی افغانستان در مورد حقوق زنان استقبال کرده و خواستار اعاده تمامی حقوق زنان از جمله حق تعلیم و تحصیل،حق کار،حق مشارکت سیاسی و احیای نفش بارز تمام زنان در تعاملات اجتماعی و سیاسی شدند.
و از امارات اسلامی خواستار این شدند تا کمک های بشری را با سیاست مدغم نسازند و تلاش به خرچ بدهند تا از وقوع تلفات انسانی و خشونت علیه زنان در کشور جلو گیری صورت گیرد.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.