Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

وزارت خارجه‌ی امریکا: هیچ برنامه‌ای برای بازگرداندن فعالیت دیپلماتیک خود به کابل نداریم

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
سه‌شنبه ۱۷ دلو ۱۴۰۲

ودانت پاتل، معاون سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امریکا گفته است که این وزارت هیچ برنامه کوتاه‌مدتی برای بازگرداندن هیچ‌گونه فعالیت دیپلماتیک به کابل ندارد.

به‌تازگی بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارش خود به استراتیژی تازه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا در قبال افغانستان پرداخته است و نوشته است که در این استراتیژی بر نیاز به «ایجاد روابط کاربردی» با امارت اسلامی برای اهداف امریکا اذعان شده است.

براساس گزارش سیگار، وزارت خارجه‌ی امریکا بر روی برنامه‌ریزی احتمالی، تخصیص منابع و شناسایی تسهیلات برای بازگشت احتمالی خدمات قنسولی به کابل نیز کار خواهد کرد.

معاون سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امریکا اما روز گذشته(۱۶ دلو) در یک نشست خبری در پاسخ به سئوالی گفته است: «ما معتقدیم که بسیار مهم است موضع وزارت امور خارجه را کاملاً روشن کنیم، این است که ما هیچ برنامه کوتاه‌مدتی برای بازگرداندن هیچ گونه فعالیت دیپلماتیک به کابل نداریم.»

او افزوده است که امریکا با امارت اسلامی و بسیاری از افغان‌ها در داخل و خارج در تعامل است و حقوق‌بشر و آموزش زنان و دختران، در خط مقدم این تعامل قرار دارد.

پاتل گفته است که امریکا با شرکای خود از جمله سازمان ملل متحد، به فشار بر امارت اسلامی برای لغو احکام تبعیض‌آمیز علیه زنان ادامه می‌دهد.

به‌گفته‌ی او، عادی‌سازی روابط با امارت اسلامی منوط به احترام به حقوق همه شهروندان افغانستان است.
اما پیش از این مقام‌های امارت اسلامی بار ها گفته اند که روابط حسنه با تمام کشور ها بشمول آمریکا می خواهند و کشور های جهان نباید دنبال حاشیه بگردن .

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.