Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

برگزاری نمایشگاه تجارتی و صنعتی در بلخ…

خبرگزاری پیگرد:ولایت بلخ
نوشته شده توسط:ابرار” حیدری ”
دوشنبه ۱۶ دلو ۱۴۰۲

نمایشگاه ۴ روزه تجارتی و صنعتی از سوی اتاق‌های تجارت و سرمایه گذاری در هماهنگی ریاست‌ صنایع و معادن با همکاری سازمان جهانی کار در شهر مزارشریف برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری پیگرد امروز(دوشنبه، ۱۶ دلو) اتاق های تجارت و سرمایه گذاری بلخ در هماهنگی ریاست‌ صنایع و معادن با همکاری سازمان جهانی ILO یا کار نمایشگاه صنعتی و تجارتی را زیر نام ام‌البلاد در شهر مزارشریف برگزار کرد در این نمایشگاه به تعداد ۹۰ غرفه از لوازم دست ساخته زنان و مردان گرفته تا مواد غذایی به نمایش گذاشته شد که تا چهار روز ادامه خواهد داشت.

اسدالله اسدی، مسول اتاق‌های تجارت و سرمایه گذاری بلخ گفت: برگزاری این نمایشگاه یک فرصت خوب برای شناخت مردم از تولیدات وطنی است و کشور در تولید ۶۵ قلم مواد به خود کفایی رسیده است.

در همین حال، امام‌الدین سنایی زاده، ریس صنایع و معادن بلخ در این نمایشگاه گفت که پس از حاکمیت امارت اسلامی و تامین امنیت در کشور، ۲۰۵ کارخانه تولیدی در بخش‌های مختلف به فعالیت آغاز کرده که با ایجاد این فابریکه‌ها برای بیش از ۳ هزار نفر فرصت‌های شغلی فراهم شده است.

وی اظهار داشت که برای حمایت از صنعت کاران و رشد تولیدات داخلی، حکومت هزینه مالیات را از ۴ فیصد به ۲ فیصد کاهش داده، اما هزنیه برق کارخانه‌های تولیدی به شدت بلند است و از حکومت خواستار توجه در این زمینه شد.

از سوی هم، زوانی سُورتی، مسول سازمان جهانی ILO در این نمایشگاه گفت: هدف ما فراهم کردن بستر مناسب برای شرکت‌های کوچک، متوسط و کاران آفرینان است که محصولات خود را به نمایش بگذارند‌ تا در آینده به عنوان شرکت‌های برند از آدرس افغانستان شناخته شوند و در عین حال با شیوه‌های جدید تجارت آشنایی پیدا کنند.

بانو سُورتی در بخش از سخنانش از حکومت امارت اسلامی خواست که فضای مناسبی را برای یادگیری کسب و کار و تجارت برای زنان فراهم سازد.

با این حال، برخی از صنعت‌کاران در بلخ از برگزاری این نمایشگاه احساس خرسندی می‌کنند، اما از حکومت می‌خواهند برای رشد تولیدات وطنی و معرفی صنعت داخلی نمایشگاه‌های را در بیرون از کشور برگزار نمایند.

گفتنیست که در این نمایشگاه نمایندگان کشورهای ایران، و ترکیه نیز حضور داشتند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.