Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

ایالات متحده امریکا در حال بررسی امکان حضور دیپلوماتیک در افغانستان است

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
جمعه ۱۳ دلو ۱۴۰۲

ایالات متحده امریکا در حال امکان‌سنجی حضور دیپلوماتیک در افغانستان بدون به‌رسمیت شناختن حکومت سرپرست این کشور است.

به‌ نقل از  صدای امریکا، بر اساس سند راهبردی تازه منتشر شده از سوی وزارت خارجه ایالات متحده، واشنگتن با احتیاط در حال بررسی امکان حضور دوباره‌ی دیپلماتیک در افغانستان در سطح کنسولی و بدون به‌رسمیت شناختن حکومت سرپرست افغانستان است.

براساس گزارش صدای امریکا که امروز جمعه، ۱۳ دلو نشر شد «این تصمیم نشان‌دهنده چرخشی در سیاست آمریکا به سمت تعامل محدود» با حکومت سرپرست افغانستان است که با هدف دستیابی به اهداف امنیتی، سیاسی و اقتصادی اتخاذ می‌شود.

در گزارش آمده که راهبرد یکپارچه وزارت امور خارجه امریکا برای افغانستان، «ضمن حمایت از دسترسی به خدمات کنسولی، بر نیاز به روابط فی‌مابین، البته بدون شناسایی رسمی امارت اسلامی (طالبان)، تأکید می‌کند.»

این سند راهبردی که در ماه اکتوبر سال گذشته میلادی به تصویب رسید بخش‌های مبارزه با تروریسم، کمک اقتصادی، ارتباط محلی، و خدمات کنسولی به شهروندان آمریکا در داخل افغانستان و کمک به شهروندان افغان که قصد مهاجرت به آمریکا دارند را شامل می‌شود.

براساس گزارش صدای امریکا، در این سند همچنین تاکید شده که ایالات متحده به صحبت درباره حقوق اساسی مردم افغانستان، به ویژه حقوق زنان و دختران ادامه خواهد داد.ایالات متحده امریکا پس از تسلط دوباره‌ی امارت اسلامی و خروج سربازانش از افغانستان سفارت خود را در کابل تعطیل کرد.

امریکا در حالی محتاطانه امکان حضور دوباره دیپلماتیک در افغانستان در سطح کنسولی را بررسی می‌کند که به تازگی‌ چین نیز گام‌های را در راستای تعامل با امارت اسلامی برداشته است.

چین این اقدام را با دریافت اعتمادنامه‌ی سفیر حکومت سرپرست افغانستان و پیش ازآن با معرفی سفیرش به کابل انجام داده است. اقدامی که امارت اسلامی از آن استقبال کرد و از آن بحیث گامی برای برسمیت شناختن حکومت از سوی یک کشور خارجی یاد کرد.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.