Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره زنان افغانستان پشت درهای بسته برگزار شد.

خبرگزاری پیگرد افغانستان
نوشته شده توسط:خبرگزاری پیگرد
سه شنبه ۲۱ قوس ۱۴۰۲

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته ۲۰ قوس نشستی با عنوان «دیدگاه زنان در مورد افغانستان» برای بررسی وضعیت زنان در این کشور پشت درهای بسته برگزار کرد.در این نشست غیررسمی شورای امنیت شماری از فعالان زن افغان هم حضور داشتند.
نمایندگی سوئیس در سازمان ملل روز دوشنبه (٢٠ قوس) با پخش پستی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی اکس از برگزاری این نشست با حضور فوزیه کوفی، عضو پیشین پارلمان افغانستان، یلدا رویان و اصیلا وردک، فعالان حقوق زن خبر داد.نمایندگی سوئیس در سازمان ملل نوشته است که این کشور به حمایت از مشارکت کامل، برابر، معنادار و امن زنان افغانستان در آینده ادامه خواهد داد.
هنوز اطلاعات دقیقی درباره جزئیات این نشست منتشر نشده است.نشست شورای امنیت به ریاست نمایندگی‌های سوئیس، جاپان و امارات متحده عربی در سازمان ملل برگزار شد.این احتمال مطرح شده که ممکن است در این نشست پیشنهادهای مطرح شده در گزارش فریدون سینیرلی اوغلو، فرستاده دبیرکل سازمان ملل درباره افغانستان هم بررسی شده باشد.اخیرا هدر بار، مسئول بخش زنان دیدبان حقوق بشر از برگزاری نشست‌هایی در پشت درهای بسته در سازمان ملل درباره افغانستان انتقاد کرد.
خانم بار هشدار داد که چنین برخورد این کشورها پیامدهای بزرگی بر سرنوشت زنان و دختران افغان تحت حاکمیت امارت اسلامی خواهد داشت.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.