Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

ستانکزی خطاب به مسوولان در نهاد های تعلیمی و تحصیلی  ؛ درب یادگیری علم را بروی همه باز کنید

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
پنجشنبه ۱۶ قوس ۱۴۰۲

شیرمحمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه ا.ا  امروز پنج‌شنبه ۱۶ قوس در برنامه‌ای گفته است که مسدود ماندن دروازه مکتب‌ها یکی از علت‌های بنیادی فاصله گرفتن مردم و برخی از کشورها از امارت اسلامی است.
آقای ستانکزی در برنامه فراغت برخی دانش‌آموزان و دانش‌جویان بار دیگر بر بازگشایی مکتب‌ها به روی دختران بالاتر از صنف ششم در کشور تاکید ورزیده است.
معین سیاسی وزارت خارجه تصریح کرد که جامعه بی علم تاریک است.اقای استانکزی گفت: «این حق هر کس است، حق طبیعی است که خدا و رسول برایش داده است، حقی است که طبیعت و جامعه داده است، چطور می‌شود کسی این حق را بگیرد. اگر کسی این حق را بگیرد، در مقابل افغان‌ها و مردم این کشور تجاوز آشکار و ظلم است. تلاش کنید که دروازه‌های آموزش را به روی همه باز کنید، امروز یگانه مشکل ما که با کشور خود یا همسایه و جهان داریم، بالای آموزش است و امروز اگر ملت ما از ما فاصله می‌گیرد، از ما ناراحت می‌شود یا از ما گله دارد، آن هم بالای همین آموزش است.»
در همین حال، نورالله نوری سرپرست وزارت سرحدات، اقوام و قبایل در این برنامه گفته است که هیچ فاصله میان علوم دینی و عصری در کشور وجود ندارد.
او با اشاره به برخی کارکردهای وزارت سرحدات، اقوام و قبایل گفته است که این وزارت شماری از جوانان را که در بخش‌های دوردست کشور به آموزشی دست‌رسی ندارند، به مکتب‌ها جلب کرده‌اند.اقای نورالله نوری  گفت: «فاصله حقیقت ندارد و وجود ندارد، آموزشی که امروز در قیادت امارت اسلامی در افغانستان جریان دارد، به قسم برای تان می‌گویم که برای تربیت شما پیش از این وجود نداشت.»
شیر محمد عباس استانکزی در حالی بر بازگشایی درب اموزش بروی همه سخن می زند که بیشتر ۹۰۰ روز میشود که دختران بالاتر از صنف ششم و یک سال می شود که نهاد های تحصیلی بروی دختران بسته است  .

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.