Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

وزیر داخله‌ی ایران: مهاجران بدون مجوز باید برگردانده شوند

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
سه‌شنبه ۱۴ قوس ۱۴۰۲

احمد وحیدی، وزیر داخله‌ی ایران بار دیگر تأکید کرده است که شهروندان افغانستان مقیم ایران که مجوز ندارند باید به کشورشان برگردانده شوند.
به نقل از خبرگزاری تسنیم، وحیدی این اظهارات را در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان در اهواز ایران مطرح کرده است.او گفته است که شهروندان افغانستان ‌به‌صورت موقت در ایران زندگی می‌کنند و وقتی «بستر آماده شد باید به کشور خود بازگردند».
وحیدی تأکید کرده است: «اتباعی که مجوز ندارند باید برگردانده شوند و کسانی هم که مجوز دارند باید سامان‌دهی شوند.»وی اضافه کرده است که درباره‌ی بازگرداندن شهروندان افغانستان با مسوولان در ا.ا صحبت کرده و طرف افغانستانی از ایران زمان خواسته است.
او تلویحا با اشاره به درگیری اخیر میان شهروندان ایرانی و مهاجران در یزد گفته است: «دشمن به‌دنبال افغانی‌ستیزی و درگیری بین ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها است که این مورد پذیرش ما نیست.»اخیرا در یک درگیری، یک جوان ایرانی بدست یک شهروند خارجی در میبد ولایت یزد به قتل رسیده است. ملیت فرد متهم به قتل تا اکنون رسما اعلام نشده، اما گفته می‌شود که او شهروند افغانستان است.قتل این جوان اعتراض شهروندان ایران را در پی داشته و آنان خواستار اخراج مهاجران افغانستان از آن کشور شده‌اند.همزمان ادعا شده بود که گروهی به محل اقامت شهروندان افغانستان در شهرک مهمانشهر میبد هجوم برده و خانه‌های مهاجران را به آتش‌کشیده است؛ ادعایی که مقام‌های ایرانی تکذیب کردند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.