Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

آغاز روند رنگ آمیزی تکسی‌های شهری از رنگ زرد به رنگ آبی 

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
سه‌شنبه ۱۴ قوس ۱۴۰۲
 
روند رنگ‌آمیزی تکسی های شهری از رنگ زرد به رنگ آبی  از سوی ریاست ترافیک در شهر کابل آغاز شد.
حسیب الله مختار، رییس عمومی پولیس ترافیک شهر کابل امروز سه‌شنبه،۱۴ قوس طی نشستی در کابل اعلام کرد که سلسله رنگ آمیزی تکسی های شهری در شهر کابل از رنگ  زرد  به رنگ آبی روشن به گونه رسمی در شهر کابل از سوی ریاست ترافیک امروز  اغاز شده است.
رییس پولیس ترافیک  شهر کابل افزوده است که بر اساس قرارداد با قراردادی، هر موتر تکسی به ۹۱۱۰ افغانی رنگ آمیزی می شود. در همین حال  ریاست ترافیک شهر کابل تصریح کرده است که تعدادی از تکسی‌های تازه  رنگ شد به گونه رسمی  در شهر کابل آغاز به فعالیت کرده‌اند.
از سوی هم شماری از تکسی ران ها که در این نشست حضور داشتن از کارکرد های پولیس ترافیک استقبال نمودن و از همسلکان شان خواسته تا آنها هم به این کمپاین بپیوندد.
رحیم الله تکسی ران گفت :《مه بسیار خوشحال هستم که امروز برای موتر پلیت تکسی گرفتم سابقا به دالر هم نمی توانستیم در موتر خود تغییر بیاوریم حاله به بسیار پول کم تانستم پلیت تکسی بگیرم .》
محمد قاسم یکی دیگر از تکسی چلان ها میز می گوید :《ای کار برای ما ، دولت و مردم خوب است چون هر کسی حساب کار خوده پیدا می کند دگه کسانی موتر شخصی دارند همی وقت اش هست که بیایند در جم ما باشن تا حد اقل یک تفاوت باشه بین موتر ها .》
این درحالی است که پیش از این وزارت امور داخله حکومت سرپرست اعلام کرده بود که  رنگ تکسی‌ها را به منظور تقویت امنیت، کاهش جرایم و زیباسازی شهر از رنگ زرد به رنگ آبی تغیر می‌‌دهد.
گفتنی است که که در بسیاری از کشور ها تکسی ها به رنگ زرد است.
رنگ‌آمیزی تکسی‌های شهر درحالی آغاز شده است که در کنار تکسی‌های زردرنگ در سطح شهرهای افغانستان، شماری از شهروندان عادی که مشاغل‌ خود را از دست داده‌اند، با استفاده از موترهای شخصی‌شان تکسی‌رانی می‌کنند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.