Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

ایران برای مهاجران در این کشور کارت هوشمند توزیع می‌کند

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
یکشنبه ۲۱ عقرب ۱۴۰۲

سازمان ملی مهاجرت ایران از آغاز صدور کارت‌های هوشمند برای مهاجران و شهروندان خارجی در آن کشور خبر داده است.محمد جلالی‌فرد، مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت ایران به خبرگزاری (ایرنا) گفته که روند پخش و توزیع کارت‌های هوشمند از روز شنبه (۲۰ عقرب) آغاز شده است.او افزوده است: «کارت هوشمند اتباع و مهاجران خارجی، متناسب با سیاست‌ها و نیازهای اتباع دارای کارت‌های آمایش و دانش‌آموزی به ترتیب در حال صدور است.»به‌گفته‌ی او، این کارت‌ها دارای قابلیت‌های بانکی، هویتی و سیم‌کارتی هستند و به مرور در اختیار اتباع و مهاجران مجاز داخل قرار خواهد گرفت.
ایران از سال‌ها به این‌طرف میزبان میلیون‌ها مهاجر اهل افغانستان است. گفته می‌شود که بخش عمده‌ی مهاجران اهل افغانستان در ایران، به‌گونه‌ی غیرقانونی وارد آن کشور شده یا اسناد اقامتی معتبر ندارند.
مهاجران غیرقانونی نمی‌توانند سیم‌کارت موبایل و کارت‌ بانکی دریافت کنند که با این حال برای دریافت برخی از خدمات، از جمله خرید نان با چالش مواجه‌اند.
ایران می‌گوید که در تلاش سازماندهی مهاجران است.
به‌گفته‌ی مقام‌های ایرانی، در کارت‌های هوشمند خدمات گوناگون در نظر گرفته شده است.
مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت ایران گفته است: «مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در تعامل با سایر دستگاه‌های ذی‌نقش در حوزه امور اتباع و مهاجران، سامانه‌ی دستگاه‌های خدمت‌رسان در حال اتصال به سامانه‌ی وزارت کشور (داخله) و سازمان ملی مهاجرت است و در آینده‌ی نزدیک، ارائه‌ی خدمات گوناگون به اتباع خارجی در موضوعات مختلف از این طریق صورت خواهد پذیرفت.»

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.