Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

۸۰ زن از دو حرفه در کابل سند فراغت دریافت کردن

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
چهارشنبه ۱۷ عقرب ۱۴۰۲

موسسه خیریه و خدمات اجتماعی شفق محفل فراغت ۸۰ دختر خانم در بخش های خیاطی و صنایع دستی را در کابل برگزار کرد .یلدا شفق عظیمی، رئیس موسسه شفق بیان داشت که از فعالیت این موسسه یک سال می‌‌گذرد و در این مدت بیشتر از ۳۰۰ بانو را در چهار کارگاه آموزشی در کابل مشغول آموزش‌های مسلکی ساخته‌اند.
بانو شفیق اظهار داشت که ۸۰ دختر خانم پس از یک دوره مکمل آموزشی در بخش‌های کارگاه خیاطی و صنایع دستی از این موسسه اسناد فراغت‌شان را به دست آورده‌اند.
رئیس موسسه شفق در بخش‌ی از سخنانش از حاکمان افغانستان خواست تا برای بانوان فرصت‌های شغلی بیشتری فراهم سازند تا بتوانند مصدر خدمت در جامعه باشند.
در سوی دیگر، حاجی خیرالدین مایل، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری و رئیس بشیر نوید گروپ ضمن اظهار خورسندی گفت؛ برای بانوان‌ی که اسناد فراغت بدست آورده‌اند، غرفه‌های در اختیار شان قرار میدهند تا از این طریق بتوانند اموال شان را به فروش برسانند.
آقای مایل افزود؛ افغانستان زمانی به خود کفایی می‌رسد که برای زنان در تمام بخش‌ها زمینه کار فراهم شود. او از مسئولان امارت اسلامی خواست تا در این زمینه بیشتر توجه نمایند.همزمان با این، حجت‌الله مجددی، رئیس نهاد خبرنگاران آزاد افغانستان صحبت نمود و بیان داشت که در این شرایط اساس، گشودن چنین درب‌ای از سوی موسسه شفق برای بانوان امید بخش است.آقای مجددی گفت: ما از مسئولان امارت اسلامی میخواهیم برای زنان در یک چوکات شرعی زمینه‌های کاری فراهم شود تا از یک‌ جهت برای پیشرفت و ترقی کشور گام موثر برداشته شود و از جهت دیگر فیصدی فقرزدایی در افغانستان سیر نزولی‌اش را بپیماید.
لازم به ذکر است که پس به قدرت رسیدن دوباره امارت اسلامی در افغانستان این حکومت محدویت های فراوانی را سد راه بانوان گذاشته است .

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.