Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

صنعت‌کاران در کابل: مهاجران برگشته از پاکستان را حمایت می‌کنیم

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
چهارشنبه ۱۷ عقرب ۱۴۰۲

انجمن صنعت‌کاران پلچرخی کابل روز سه شنبه ۱۶ عقرب پشتیبانی خود را از مهاجران اخراج شده از پاکستان اعلام کرده اند .
رییس عمومی این انجمن می‌گوید که برای بازگشت مهاجران، تمامی اتحادیه‌های کارخانه‌های تولیدی کشور برای جذب نیرو کار از میان مهاجران آماده هستند.
عبدالجبار صافی، رییس انجمن صنعت‌کاران پلچرخی کابل، گفت: «این تنها مسوولیت امارت اسلامی نیست این مسوولیت هر افغان است که تاجر است یا صنعت‌کار با مردم خود همکاری کند و برای فرزندان خود زمینه کار را فراهم کند و مشکلات اقتصادی‌شان را حل نماید.»
شبیر بشیری، رییس هیأت عامل مجمع صنعت‌کاران کابل، گفت: «بزرگ‌ترین چالشی که امروز در مقابل مهاجرین ما هم دولت و هم خود مهاجرین با آن مواجه است، نبود زمینه کار است. اگر این‌ها کار نکنند و اقتصاد درست نداشته باشند، این خود فاجعه است.»
برخی از مسوولان انجمن صنعت‌کاران همچنان از امارت اسلامی می‌خواهند برای مهاجرانی که کارخانه‌های تولیدی در پاکستان دارند، سهولت‌های لازم را در داخل کشور را فراهم کند.
عبدالبصیر ترکی، رییس اجرایی انجمن صنعت‌کاران کابل، گفت: «آن عده از تاجران و صنعت‌کاران ما که اکنون در پاکستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و شهروندی پاکستان را دارند، روند آن‌ها هم ادامه خواهد داشت. حالا وقتش رسیده است حالا وقت همت، غیرت و شجاعت است تا آن‌ها هم یک تصمیم جدی بگیرند و کارخانه خود را به وطن بیاورند و سرمایه خود را از پاکستان برون کنند.»
لازم به ذکر است که حکومت موقت پاکستان به مهاجران غیرقانونی قانونی افغانستان تا اول ستمبر مهلت داده بود که این کشور را ترک کنند با پایان این مهلت دولت پاکستان موج عظیمی از مهاجران را به افغانستان برگشت داده است .

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.