Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

مولوی  یعقوب مجاهد در انتقاد به اخراج اجباری مهاجران افغان: پاکستان عواقب تصمیم یک‌جانبه‌اش را بسنجد

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
جمعه ۱۲ عقرب ۱۴۰۲

سرپرست وزارت دفاع ا.ا  با انتقاد از برخورد حکومت پاکستان با مهاجران افغان گفته که اسلام‌آباد باید عواقب تصمیم یک‌جانبه اش در مورد مهاجرین را بسنجد.
مولوی محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع  امروز جمعه در پیامی از اسلام‌آباد خواسته که از آزار و اذیت و ضبط اموال مهاجران افغان در این کشور دست بردارد زیرا این کار در هیچ قانونی جا ندارد.
او گفته است: 《رژیم پاکستان هر کاری که می‌کند باید عواقب آن را بسنجد و به اندازه‌ی کشت کند که آن را بتواند درو کند.》سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست افزوده که امارت اسلامی پی‌گیر موضوع برخورد پاکستان با مهاجرین است.به گفته سرپرست وزارت دفاع در گذرگاه‌ها و راه‌ها عملا بر شهروندان افغانستان ظلم جریان دارد که بی‌درنگ باید متوقف شود.او از جامعه جهانی، سازمان ملل و مؤسسات خیریه خواسته که از پاکستان بخواهند که به وضعیت کنونی مهاجران پایان دهد. مجاهد هشدار داده که این وضعیت بر روابط افغانستان و پاکستان تأثیر خواهد گذاشت.زیرا به گفته او این تصمیم پاکستان یک تصمیم یک طرفه و ظالمانه است که به هیچ وجه برای ا.ا  قابل قبول نخواهد بود.لازم به ذکر است که با ختم مهلت یک ماهه پاکستان برای مهاجران فاقد اسناد اقامت قانونی در این کشور، روزانه هزاران مهاجر به گونه‌ی اجباری و داوطلب از طریق تورخم و اسپین بولدک به افغانستان سرازیر می‌شوند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.