Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

مسوولان در ا.ا : پناه‌جویان اخراج‌شده از پاکستان را تا مناطق شان رایگان منتقل می‌کنیم

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
چهارشنبه ۱۰ عقرب ۱۴۰۲

شماری از رسانه های داخلی گزارش داده‌اند که به دستور هبت‌الله آخوندزاده، رهبر ا.ا کمیته‌ای برای انتقال رایگان پناه‌جویان اخراجی از پاکستان تشکیل شده است.
خبرگزاری باختر گزارش داده که این کمیته پس از ثبت مهاجران و پناه‌جویان، آنان را به‌صورت رایگان تا مناطق شان منتقل می‌‌کند بلال کریمی، معاون سخن‌گوی ا.ا  نیز روز (چهارشنبه، ۱۰ عقرب) در ایکس نوشته است: «کمیته‌ی ترانسپورت آمادگی‌های خود را در تورخم تکمیل کرده است.»مدیریت این کمیته را وزارت ترانسپورت و هوانوردی  به عهده دارد و وزارت‌های دفاع، داخله و ریاست عمومی استخبارات نیز عضو آن هستند.
معاون سخن‌گوی امارت اسلامی افزوده است که از سوی «قوماندانی لوای تحرکات» وزارت داخله‌ انتقال «صدها وسائط و وسائل لازم» ادامه دارد.
او گفته است که این وسائط و وسائل شامل موترهای باربری و کوچک، تشناب‌های سیار، جنراتورهای برق و تانکرهای آب می‌شود‌.مهلت پاکستان به پناه‌جویان و مهاجران «غیرقانونی» امروز به پایان رسیده است و بر اساس هشدارهای قبلی مقام‌های آن کشور، افرادی که تا اکنون پاکستان را ترک نکرده‌اند، به‌صورت اجباری اخراج می‌شوند.در روزهای اخیر و با نزدیک‌شدن به پایان این مهلت، هزاران نفر از پاکستان به افغانستان بازگشته‌اند.
نگرانی‌های گسترده در مورد دسترسی پناه‌جویانی که اخراج می‌شوند به سرپناه، غذا و خدمات صحی وجود دارد.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.