Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

بازگشت بیش از ۸۶ هزار مهاجر از پاکستان طی کم‌تر از یک ماه

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط خبرگزاری پیگرد
دوشنبه ۸ عقرب ۱۴۰۲

درحالی‌که تنها دو روز تا پایان ضرب‌الاجل خروج مهاجران غیرقانونی از پاکستان باقی مانده، تا اکنون از ۱.۷ میلیون مهاجر فاقد مدرک افغانستانی، بیش از ۸۶ هزار نفر به کشورشان بازگشته‌اند.به نقل از اکسپرس تریبون، ۱۴۹ خانواده طی ۲۴ ساعت گذشته با ۱۷۴ کامیون به افغانستان بازگشته‌اند.طبق گزارش این رسانه، از اول تا ۲۳ اکتبر از طریق مرز تورخم در مجموع ۳۳ هزار و ۵۵۵ مهاجر غیرقانونی به افغانستان بازگشته‌اند.
روز سه‌شنبه آخرین روز مهلت خروج اتباع خارجی غیرقانونی از پاکستان است.اکسپرس تریبون به نقل از منابع رسمی نوشته است که دولت به برنامه‌ی خود پابند خواهد بود و در مورد تمدید مهلت بازگشت داوطلبانه به کشور تصمیم‌گیری می‌کند.پاکستان گفته‌ است که پس از پایان مهلت، با مهاجران غیرقانونی برخورد خواهد شد.
اکسپرس تریبون نوشته است دارایی‌های منقول و غیرمنقول افرادی که به‌طور غیرقانونی در کشور سکونت دارند، مصادره خواهند شد.آژانس‌های سازمان ملل می‌گویند که بیش از دو میلیون شهروند افغانستان بدون مدرک در پاکستان زندگی می‌کنند، از جمله ۶۰۰ هزار نفر از آنان پس از تسلط امارت اسلامی در سال ۲۰۲۱  به این کشور آمده اند .
پیش از این، یک مقام ارشد دولتی درحالی‌که خواست نامش فاش نشود، به اکسپرس تریبون گفته بود که پاکستان در تصمیم خود برای اخراج همه‌ی خارجیانی که به‌طور غیرقانونی در این کشور زندگی می‌کنند، علی‌رغم فشارهایی که برخی کشورها برای بازنگری این اقدام اعمال می‌کنند، انعطاف نشان نمی‌دهد.این مقام گفته است: «ما به تصمیم خود پابند هستیم. هیچ‌گونه انعطافی وجود نخواهد داشت. همه‌ی اتباع خارجی که به‌صورت غیرقانونی در کشور زندگی می‌کنند باید به مهلت ۳۱ اکتبر پابند باشند.»

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.