Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

وضیعت بد مهاجران افغانستان؛ وزیر داخله‌ی ایران: مهاجران غیرقانونی اخراج خواهند شد

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
چهارشنبه ۳ عقرب ۱۴۰۲

احمد وحیدی، وزیر داخله‌ی ایران گفته است که مهاجران اهل افغانستان که مجوزی برای حضور در ایران ندارند، به کشورشان مسترد خواهند شد.به نقل از خبرگزاری تسنیم ایران، وحیدی در گفت‌وگویی با خبرنگاران گفته است که تا اکنون ۲۰۰ هزار نفر مسترد شده‌اند. روشن نیست که این افراد در چه بازه زمانی اخراج شده‌اند.او تأکید کرده است که مهاجران غیرقانونی باید ایران را ترک کنند و سازوکار قوی‌تری پیش‌بینی شود تا با مهاجرانی که به کشورشان بازگردانده می‌شوند و دوباره به ایران برمی‌گردند، برخورد شود.وزیر داخله‌ی ایران در پاسخ به سؤالی درباره‌ی مدیریت مهاجران افغانستان افزوده است در هر جامعه‌ای که مهاجران افغانستانی هستند، طبیعتا بین آنان متخلف هم پیدا می‌شود، باید بررسی شود که این افراد مهاجر قانونی هستند یا غیرقانونی.به‌گفته‌ی او، چند هزار نفر از مهاجران غیرقانونی متخلف در زندان‌ها هستند، اما این به معنای افغانستانی‌ستیزی نیست.
وحیدی علاوه کرده است که ساماندهی مهاجران افغانستان لازم است و در دستور کار قرار دارد.
در حال حاضر هم بازداشت و اخراج مهاجران افغانستان از ایران جریان دارد. در عین حال شهروندان افغانستان همچنان به‌گونه‌ی قانونی و غیرقانونی وارد ایران می‌شوند.
پیش از این پاکستان هم تصمیم گرفته است که مهاجران غیرقانونی را بازگرداند. این مهاجران تا اول نوامبر مهلت دارند که پاکستان را ترک کنند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.