Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

یک فابریکه تولید نمک در والسوالی چهار آسیاب کابل افتتاح شد

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
دوشنبه ۲ عقرب ۱۴۰۲

یک شرکت پروسس و بسته بندی نمک با هزینه پنج میلیون دالری در والسوالی چهار آسیاب کابل افتتاح شد مسوولان در اتاق تجارت امروز سه‌شنبه ۲ عقرب ۱۴۰۲ که در افتتاح این شرکت حضور داشتن بر حمایت از تاجران در داخل کشور از سوی مقامات حکومتی تاکید کرده اند و از سوی هم از تاجران خواسته اند تا محصولات خود را با کیفیت تولید نمایند .
عبدالطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد گفت 《:به هر میزان برای جلب جذب تجارت  داخلی کار کنیم به همان میزان قدم ای را برای خود کفایی افغانستان برداشت ایم. 》آقای نطری در ادامه افزود تاجران باید روی کیفیت محصول شان توجه جدی داشته باشند.
در همین حال محمد یونس مومند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته که ما همیشه برای تاجران وعده دادیم که در کنار شان باقی می مانیم و با تاجران همکاری می نمایند .
معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افزوده که ما تجار را به کشور می خواهیم از حکومت می خواهیم برای تجار زمین برای فابریکه های شان مساعد سازند .
اقای مومند در ادامه سخنان خود از حکومت سرپرست خواسته موضوعات ی که باعث ایجاد مشکل برای تاجران می شود را از سد راه بردارد .او با اشاره به مسدود ماندن اموال تاجران افغان در بندر کراچی این سخنان را گفته است .معاون اول اتاق تجارت از سه برابر شدن صادرات افغانستان به بیرون از کشور نیز پرداخت و گفته که :《صادرات ما اکنون سه برابر شده از یک میلیارد به سه ملیارد رسیده .》
از سوی هم خانجان الکوزی از فشر های جهان بالای سکتور خصوصی افغانستان نگرانی کرده و گفته به ارزش ۱.۵میلیون دلار اموال افغانستان در بندر کراچی بند است و این مشکل را امریکا میان افغانستان و پاکستان به میان آورده است او خواهان بازگشایی بندر چابهار شده است .
به گفته مسوولان این شرکت با هزینه پنج میلیون دلار ساخته شده و اگر تمام امکانات از جمله برق این شرکت از سوی دولت تامین شود توانایی پروسس ۸۰۰ تن نمک را در یک شبانه روز خواهد داشت .

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.