Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

برنامه جهانی غذا: زلزله‌زدگان در هرات «وحشت‌زده و گرسنه» هستند

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
چهارشنبه ۱۹ میزان ۱۴۰۲

برنامه جهانی غذا (WFP ) می ‌گوید که پس از زمین‌لرزه‌های پی‌هم در هرات در غرب افغانستان آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه «وحشت‌زده و گرسنه» هستند.
این نهاد روز چهارشنبه، ۱۹ میزان با نشر ویدیویی در ایکس نوشته است که در زمین‌لرزه‌ی مرگ‌بار روز شنبه در هرات بیش از دوهزار نفر کشته شده‌اند.
فلیپ کراف، مسئول ارتباطات برنامه جهانی غذا در این ویدیو می‌گوید: «آن‌هایی که نجات یافته‌اند، خانه‌ای برای بازگشت ندارند. آنان وحشت‌زده و گرسنه هستند.»
او می‌افزاید: «با سرپناه‌های اندکی که وجود دارد، آنان شب‌های سرد را در میان مخروبه‌ها می‌گذرانند.»
به‌گفته‌ی مسئول ارتباطات برنامه جهانی غذا، این زمین‌لرزه در حالی رخ داده که یک سوم جمعیت افغانستان نمی‌دانند وعده‌ی بعدی غذایی خود را از کجا تأمین کنند.
او می‌گوید علاوه بر این، این زمین‌لرزه‌‌های ویرانگر زمانی رخ داده که برنامه جهانی غذا مجبور شده است به‌دلیل کمبود گسترده‌ی بودجه، کمک‌های غذایی اضطراری را به ۱۰ میلیون نفر قطع کند.این مسئول برنامه جهانی غذا می‌گوید که با فجایع پی‌هم، نیازهای ضروری مردم افغانستان، غیرقابل پیش‌بینی است.او می‌گوید که ما در حال امدادرسانی به بازماندگان زمین‌لرزه هستیم، اما نیاز به کمک داریم و از مردم می‌خواهیم که کمک کنند.زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۶.۳ درجه‌ی ریشتر روز شنبه هفته‌ی جاری ولسوالی زنده‌جان و شماری دیگر از ولسوالی‌های هرات را لرزاند.
این زمین‌لرزه با پس‌لرزه‌های متعدد همراه بود که تلفات و خسارات را افزایش داده است.علاوه بر آن، صبح امروز نیز زمین‌لرزه‌ی با همان بزرگی غرب کشور را لرزاند و با دو پس‌لرزه نیز همراه بود.در پی این زمین‌لرزه‌ها حدود دو هزار خانه در ۲۰ قریه‌ی هرات کاملا ویران شده و هزاران نفر نیز بی‌سرپناه شده‌اند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.