Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

وزارت معادن و پترولیم:‌ سرمایه گذاران ایرانی می توانند درعرصه معادن و بخش های دیگر درکشورسرمایه گذاری کنند

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:احمد جاوید نیازی
دوشنبه ۱۸ میزان ۱۴۰۲

شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم ا.ا.ا  با احمد حسن کاظمی قمی سفیر ایران مقیم کابل و شماری از سرمایه گذاران ولایت خراسان رضوی دیدار کرد.
دفترمطبوعاتی وزارت معادن وپترولیم امروز دوشنبه ۱۸ میزان در خبرنامه‌ای نگاشته است:‌ دراین دیدار سرپرست وزارت معادن و پترولیم گفت: افغانستان و ایران دو کشور برادر و همسایه هستند، از این رو روابط دو کشور بر اساس حسن همجواری و تفاهم استوار است که از سالهای زیاد بدینسو میزبان میلیون ها افغان بوده دارای مشترکات دینی، فرهنگی و لسانی میباشند .سرپرست وزارت معادن و پترولیم اوضاع کنونی افغانستان را که نشانه صلح، امنیت و حاکمیت سرتاسری میباشد را برای تسریع روند سرمایه گذاری بخصوص روی معادن کشور مساعد دانسته و از آنها خواست تا از فرصت های موجود استفاده نموده و در عرصه معادن و بخش های دیگر سرمایه گذاری نمایند.
سپس سفیر ایران نخست برای شهروندان آسیب دیده زلزله هرات تسلیت گفته،مراتب همدردی خویش را اظهار نموده گفت: ایران و افغانستان با داشتن موقعیت جغرافیایی بوده و افغانستان در میان کشورهای اسلامی کشوری است که مشترکات زیادی با ایران دارد و ما تمامی روابط خود را با این کشور مستحکم و ماندگار حفظ خواهیم کرد.
وی همچنان در قسمت استخراج معادن کشور در تمام سطوح، فراهم سازی تجهیزات لازم در استخراج معادن، آموزش های تخصصی افغانها در بخش های مختلف اطمینان داد.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.