Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

زهرا جویا، روزنامه‌نگار اهل افغانستان جایزه خبرنگار سال مجمع جهانی رهبران جوان را بدست آورد

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:احمد جاوید نیازی
یکشنبه ۱۵ میزان ۱۴۰۲

زهرا جویا، روزنامه‌نگار اهل افغانستان و موسس رسانه‌ی رخشانه که جایزه خبرنگار سال ۲۰۲۳ مجمع جهانی رهبران جوان را بدست آورد.
جایزه خبرنگار سال مجمع جهانی رهبران جوان روز پنج‌شنبه،۱۳ میزان به زهرا جویا، مدیر مسوول رسانه رخشانه و چهار خبرنگار دیگر از کشوری‌های کوبا، بلاروس، امریکای شمالی و فلسطین در شهر «بلفاست» ایرلند شمالی اهدا شد.زهرا جویا، مدیر مسوول و موسس رسانه رخشانه است. این رسانه عمدتا موضوعات مربوط زنان را در زبان‌های فارسی و انگلیسی پوشش می‌دهد.زهرا در صحبت با صحبت با رسانه‌ها گفته که گرفتن این جایزه برای او جالب نیست چون به گفته خودش باید فراتر از آنچه که حالا فعالیت دارد، کار کند.
به گفته خانم جویا «زنان به صورت خاص در افغانستان متاثر شده‌ و همه به نحوه زندگی خود را از دست داده‌اند، که من هم نیز یکی آنها بوده‌ام، چون به دلیل اینکه جان ما در امن بماند خانه ، فامیل، کشور و اقوام خود را ترک کردیم».او که آموزش‌های ابتدایی خود را در ولایت بامیان تمام کرده است می گوید که به پس از تمام کردن دانشگاه در رشته حقوق و علوم سیاسی با شعار «زنان برای زنان» از سال ۲۰۱۱ کار در عرصه‌ی رسانه و تحقیق به منظور تقویت کار زنان را آغاز کرده است.
زهرا با تاکید بر اینکه «ما نسل شکست خورده هستیم که دست‌آورد‌های بیست ما صفر شده » می افزاید که آرزو دارد تا روزی کشور و مردم افغانستان آزاد باشند تا بتواند خبر‌های مثبت از کشور نشر کند.
همچنین خانم جویا با اشاره به مقاوت و فداکاری خبرنگاران زن در افغانستان گفته که در تلاش بازگو کردن رنج زنان و دخترانی است که در خانه‌های شان زندانی هستند.
لازم به ذکر است که پیش از این نیز خانم جویا به عنوان یکی از ۱۲ زن سال ۲۰۲۲ مجله تایم انتخاب شده بود.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.