Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

اولین سالگرد حمله‌ی مرگ‌بار بر آموزشگاه کاج؛ «کاج‌های زخم‌خورده قد خم نکردند»

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد عاصم تلاش
شنبه ۸ میزان ۱۴۰۲

شماری از دانش آموزان ،استادان،خانواده های شهدا امروز (شنبه، ۸ میزان) به‌مناسبت اولین سالگرد حمله‌ی مرگ‌بار گروه داعش بر مرکز آموزشی کاج در غرب کابل، یاد قربانیان را گرامی داشتند.
حوالی ساعت ۷:۳۰ دقیقه‌‌ی صبح روز هشتم میزان سال گذشته، مهاجمان انتحاری بر مرکز آموزشی کاج در منطقه‌ی «دشت‌ برچی» کابل حمله کردند. در این حمله حدود ۶۰ دانش‌آموز کشته و بیش ۱۲۰ دانش‌آموز دیگر زخمی شدند.
اکثر قربانیان و زخمی‌ها دختران دانش‌آموز بودند که برای سپری‌کردن آزمون «کانکور آزمایشی»، اول صبح به این مرکز آمده بودند. این مراسم به منظور گرامیداشت و قدردانی از شهدای این حاثه دردناک در همین آموزشگاه برگزار شد.
نجیب الله نجیب یکی از استادان این آموزشگاه که در این مراسم سخنرانی کرد  میگوید:《 این شهدا نمونه قدرت و ایستاده گی هستند .》
استاد الهام یکی دگر از استادان نیز می گوید : 《 در راستای آرمان های شهدای خود حرکت میکنیم و ادامه میدهیم .》
با این حال شماری از دانش آموزان از امارت اسلامی افغانستان میخواهند بگزارند درب مکاتب به روی دختران باز شود و دختران به چوکی های تعلیم و تربیه باز گردند .
لازم به ذکر است که حمله بر مرکز آموزشی کاج، اولین حمله بر مراکز آموزشی افغانستان نبود بلکه مکاتبو مدارس افغانستان بار ها مورد حمله گروه های مختلف جنگی زمان قرار گرفته  .

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.