Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

مک‌کال در واکنش به اظهارات جان کربی: می‌توانم نوارهای سلاح‌های جامانده در افغانستان را نشان دهم

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
دوشنبه ۲۰ سنبله ۱۴۰۲

مایکل مک‌کال، رییس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا اظهارات جان کربی، سخن‌گوی شورای امنیت ملی آن کشور را مبنی بر این‌که ایالات متحده هیچ تجهیزات نظامی را در افغانستان به‌جا نگذاشته است، رد کرد.
آقای مک‌کال روز یک‌شنبه، ۱۹ سنبله در مصاحبه با شبکه‌ی خبری سی‌ان‌ان این اظهارات را احمقانه خوانده است.
او گفته است: «جان کربی اظهار کرده است که هیچ‌ سلاحی به‌جا نمانده است، که احمقانه است. به ارزش هفت میلیارد دالر اسلحه آن‌جا است. من می‌توانم به شما نوارهای تصویری از سلاح‌ها و پول نقدی را که جا گذاشته‌ایم، نشان دهم.»
جان کربی، سخن‌گوی شورای امنیت ملی امریکا روز سه‌شنبه هفته‌ی گذشته در یک کنفرانس خبری گفت که آن کشور هیچ تجهیزات نظامی در افغانستان جا نگذاشته است.
او‌ گفت تجهیزاتی که از آن حرف زده می‌شود به نیروهای امنیتی افغانستان تحویل داده شده بود تا امنیت کشورشان را تأمین کنند.آقای مک‌کال در این مصاحبه گفته است او شماری از مقام‌های اداره‌ی بایدن، از جمله جان کربی، مشاور کنونی امنیت ملی، جین ساکی، سخن‌گوی پیشین کاخ سفید و ند پرایس، سخن‌گوی پیشین وزارت خارجه‌ی آن کشور را برای پرسش و پاسخ در مورد خروج از افغانستان به این کمیته فراخواهد خواند.او گفته‌ است پیام‌هایی که جین ساکی هنگام خروج از افغانستان می‌فرستاد، با واقعیت بسیار متفاوت بود.رییس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا پیش از این اعلام کرده که از هشت مقام کنونی و پیشین آن کشور، به‌شمول زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی پیشین در امور صلح افغانستان تحقیق می‌کند.مجلس نمایندگان امریکا مدیریت روند خروج از افغانستان را توسط اداره‌ی بایدن فاجعه‌بار خوانده است و تحقیقات گسترده را در این مورد آغاز کرده است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.