Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

متقی در دیدار با هیأت پاکستانی: بیاید عوامل مشکلات را پیدا کنیم

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
چهارشنبه اول سنبله ۱۴۰۲

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی در دیدار با یک هیأت پاکستانی گفته است که بعضی مشکلات به روابط دو کشور صدمه می‌زند و باید به‌جای درگیری لفظی و اظهارات رسانه‌ای عوامل این مشکلات دریافت شود.
حافظ ضیا احمد، معاون سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی روز چهارشنبه، ۱ سنبله با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این هیأت به ریاست سهیل محمود، رییس انستیتوت مطالعات استراتژیک پاکستان همراه با عبدالرحمان نظامانی، سفیر آن کشور در کابل با آقای متقی دیدار کرده‌اند.
سرپرست وزارت خارجه‌ در این دیدار گفته است که امارت اسلامی متعهد است و اطمینان می‌دهد که از خاک افغانستان به هیچ‌کسی زیان ‌نمی‌رسد.
او افزوده است: 《ما باید به نیت نیک یک‌دیگر شک نداشته باشیم و از هر گونه موارد چالش‌برانگیز جلوگیری کنیم.》
در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ی پاکستان آمده که رییس انستیتوت مطالعات استراتژیک پاکستان در این دیدار با اشاره به حوادث و نگرانی‌های مربوط به وضعیت امنیتی در پاکستان گفته است که 《امیدواریم مشکلات موجود از راه تفاهم حل شود.》پس از افزایش حملات مسلحانه در پاکستان، مقام‌های ارتش و حکومت آن کشور از دست‌داشتن شهروندان افغانستان در حملات تروریستی در آن کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.مقام‌های پاکستان همچنین امارت اسلامی را به نقض تعهدات شان مبنی بر عدم استفاده از خاک افغانستان توسط تروریستان متهم می‌کنند و می‌گویند که تروریستان از خاک افغانستان علیه آن کشور استفاده می‌کنند.
اما امارت اسلامی تا اکنون همواره این اتهامات را رد کرده‌ و می‌گفته اند که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند که از خاک افغانستان علیه سایر کشورها استفاده کند.
پیش از این، ملا محمدیعقوب، سرپرست وزارت دفاع در اظهارات تند، از مقام‌های پاکستان خواسته بود که «ناکامی» و «بی‌کفایتی» خود را به گردن افغانستان نیندازند

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.