Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

ممنوعیت کامل فعالیت احزاب سیاسی در افغانستان

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
چهارشنبه ۲۵ اسد ۱۴۰۲

وزارت عدلیه حکومت سرپرست از ممنوعیت کامل فعالیت احزاب سیاسی در افغانستان خبر داده و گفته که تمام قوانین طبق «شریعت اسلامی» عیار شده و جایی برای فعالیت احزاب سیاسی در نظام آنها وجود ندارد.
مسوولان این وزارت امروز چهارشنبه، ۲۵ اسد در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت که در مرکز رسانه های حکومت برگزار شده بود گفته اند:《 که فعالیت احزاب سیاسی به لحاظ «شرعی» جایز نیست و مردم نیز آنرا نمی‌خواهد.
آنها مدعی شده که تلاش امارت اسلامی در راستای استیلای شریعت اسلامی در تاریخ افغانستان سابقه نداشته و تاکید کرده‌اند که در همین راستا، فعالیت احزاب سیاسی در افغانستان کاملا ممنوع است.》
مقامات این وزارت سال گذشته نیز احزاب را به تفرقه‌افکنی متهم کرده و گفته بود که احزاب مردم افغانستان را از نظر زبانی، جغرافیایی و فرهنگی به گروه های مختلف تقسیم کرده‌اند. این احزاب بدون اینکه کشور را به نام‌های مختلف تقسیم کنند و مشکلات رابرای مردم ایجاد کنند، معنا و کارکرد دیگری ندارند.
این در حالی است که طبق اطلاعات وزارت عدلیه افغانستان، قبل از رویکار آمدن امارت اسلامی دست‌کم ۷۳ حزب از این وزارت جواز کار و فعالیت سیاسی دریافت کرده بود.
و بعد از رویکار آمدن امارت اسلامی به تاریخ ۱۵ اگست ۲۰۲۱، سیاست‌مدارن و رهبران احزاب سیاسی افغانستان را ترک کرده و در حال حاضر شماری از رهبران این احزاب در خارج افغانستان به فعالیت‌های عمدتا بر علیه امارت اسلامی ادامه می‌دهند.
قابل یادآوری است که ممنوعیت فعالیت احزاب سیاسی از شگردهای امارت اسلامی در دو دوره حکومت این ها است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.