Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

مک‌کال: در صورت اطمینان نیافتن از عدم دسترسی مقام‌های امارت اسلامی از ارسال کمک‌ها به افغانستان جلوگیری می‌کنم

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
سه‌شنبه ۲۴ اسد ۱۴۰۲

مایکل مک‌‌کال، رییس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا تهدید کرده است که در صورت اطمینان نیافتن از عدم دسترسی امارت اسلامی به کمک‌های بشردوستانه‌ی امریکا به افغانستان، از ارسال این کمک‌ها جلوگیری خواهد کرد.
رییس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا این مسأله را یک‌شنبه ۲۲ اسد در گفت‌وگو با شبکه‌ی فاکس‌نیوز و در پاسخ به پرسشی در مورد گزارش اخیر سیگار درباره‌ی کمک ۲.۳۵ میلیارد دالری دولت امریکا به افغانستان تحت کنترل امارت اسلامی مطرح کرده است.
‌‌او گفت که 《من در موقعیت خود، آماده هستم تا این بودجه را تا زمانی که اطمینان حاصل کنیم که بدست مقام‌های امارت اسلامی نمی‌رسد، متوقف کنم.》
بر اساس گزارش اخیر سیگار به کنگره امریکا، ایالات متحده پس از تسلط دوباره امارت اسلامی همچنان بزرگ‌ترین کمک‌کننده به افغانستان باقی مانده است.
جان سپکو، بازرس ویژه‌ی امریکا در امور بازسازی افغانستان از دخالت امارت اسلامی در کمک‌های بشردوستانه به افغانستان نگرانی عمیق خود را ابراز کرده است.
سیگار گفته است که دیگر بحث این نیست که امارت اسلامی کمک‌های بشردوستانه را منحرف می‌کنند یا خیر، بلکه بحث این است که انها چه مقدار از کمک‌های بشردوستانه را منحرف می‌کند.
مک‌کال گفته است که اطمینان از این‌که کمک‌های امریکا به افراد درست می‌رسد، ضروری است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.