Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

وزارت داخله امارت اسلامی:در یک سال گذشته  ۲۲۴ عملیات مشترک، ۱ هزار و ۳۴۵ عملیات مستقل را در کشور راه‌اندازی کردیم


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
جمعه ۱۳ اسد ۱۴۰۲

مفتی عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله امارت اسلامی در برنامه “حساب‌دهی دولت به ملت” گفته است که فرماندهی قطعات خاص پولیس، ریاست‌های امن عامه، مبارزه با تروریزم و هدف‌گیری تخنیکی در یک سال گذشته، ۲۲۴ عملیات مشترک، ۱ هزار و ۳۴۵ عملیات مستقل را در کشور راه‌اندازی کرده‌اند و ۴۴۳ عملیات هم از سوی قطعات خاص پولیس در بخش‌های مختلف کشور انجام شده‌اند.
به گفته‌ی او، در این عملیات‌ها در حدود ۱ هزار و ۷۸۴ مظنون بازداشت شده‌اند و ۱۱ هزار و ۶۴۰ میل سلاح‌ سبک و سنگین و همچنان ۱ هزار و ۱۷ حلقه ماین‌ و بمب‌های دستی کشف و ضبط شده‌است.سخنگوی وزارت داخله در این برنامه همچنین در پیوند به پرونده‌های جرمی گفته است که در ۲۱ ماه گذشته، ۲۰ هزار و ۳۲۲ قضیه جرمی در سطح کشور به ثبت رسیده، در حالی‌که در مدت مشابه در حکومت گذشته، ۲۹ هزار ۶۶۹ قضیه مختلف جرمی ثبت شده بود.
به گفته‌ی آقای قانع، در یک سال در حدود ۱۶۰ قضیه آدم‌ربایی به پولیس اطلاع داده‌ شده که نیروهای پولیس ۲۰۰ عملیات را در برابر ربایندگان راه‌‌اندازی کرده‌اند. نیروهای پولیس موفق به بازداشت ۱۹۰ مظنون شده است. 
او افزوده است که ۱۳ آدم‌ربا در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده‌اند و ۴۴ فرد ربوده شده، آزاد شده‌اند.
مسوولان امارت اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار پیگرد در مورد این که چی تعداد خانم ها ها در بخش های مختلف این وزارت مصروف کار اند؟ گفته‌ اند که اکنون نزدیک به ۲هزار پولیس زن در این وزارت مصروف کار در بخش های مختلف اند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.