Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

شمار تلفات انفجار مرگ‌بار دیروز  در خیبرپختونخواه به بیش از ۴۰ تن افزایش یافت


خبرگزاری پیگرد جهان
نوشته شده توسط احمد جاوید نیازی
دوشنبه ۹ اسد ۱۴۰۲

مقامات امنیتی خیبرپختونخواه پاکستان اعلام کرده‌اند که شمار تلفات انفجار مرگ‌بار در یک مسجد این ایالت دست‌کم ۴۶ تن کشته شده و بیش از ۱۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.
جیونیوز رسانه پاکستانی روزدوشنبه، نهم اسد به نقل از منابع امنیتی گزارش داده که طبق تحقیقات ابتدایی گروه داعش در این انفجار نقش داشته است. ناوقت روزگذشته،  حمله‌ی انتحاری نیرومندی به گردهمایی اعضای حزب مولانا فضل الرحمان در منطقه‌ی باجور خیبرپختونخوا شمال غرب پاکستان رخ داد.ازسوی هم ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی نیز با نشر توییت انفجار در خیبرپختونخوا را محکوم کرده و آن را جنایت غیرقابل توجیه خوانده است.
آقای مجاهد با اظهار تسلیت و غم شریکی با خانواده‌های قربانیان این رویداد تاکید کرده که « اینگونه جنایات به هیچ وجه قابل توجیه نیست».تاکنون هیچ فرد یا گروهی به گونه رسمی مسولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.
بر اساس گزارش‌ها  در زمان وقوع این انفجار حدود ۴۰۰ تن در این مکان حضور داشته‌اند.پیش از این نیز در انفجار در مسجدی در پشاور بیش از ۱۰۰ تن جان باختند که مسوولیت بیشتر این حملات را گروه طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) به عهده داشت.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.