Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

تیم ویلچر بسکتبال بلخ در رقابت‌های حوزه شمال مقام نخست را از آن خود کرد


خبرگزاری پیگرد بلخ افغانستان
نویسنده: محمد هارون نیازی
شنبه  (۳۱/سرطان/۱۴۰۲)

مسوولان می‌گویند، این رقابت‌ها میان ورزش‌کاران معلول با اشتراک ۴۸ ورزشکار از سه ولایت شمالی بلخ، بدخشان و فاریاب روز پنج‌شنبه هفته گذشته به میزبانی ولایت بلخ در شهر مزارشریف مرکز این ولایت برگزار شد که با تفاوت چهار آرا ام‌روز تیم بلخ از تیم فاریاب پیشی گرفته و مقام نخست را کسب کرد.

بصیر احمد مسئول بازی های پارالمپیک بلخ گفت که مسابقات بسکتبال با ویلچر از پنجشنبه گذشته با حضور 48 بازیکن از سه ولایت بلخ، بدخشان و فاریاب آغاز شد و هدف از برگزاری این بازی شناسایی بهترین بازیکنان و تشویق معلولان است.

از سوی دیگر ورزش‌کاران اشتراک کننده در این مسابقات از جوانان دیگر به ویژه معلولان نیز می‌خواهند که به ورزش رو بی‌آورند.

سید حسن که از ولایت فاریاب در این مسابقات شرکت کرده بود، به خبرنگار خبرگزاری پیگرد گفت، از برگزاری این مسابقات خوشحال است و می‌خواهد جوانان دیگر به ویژه معلولان را به ورزش تشویق کند.

محمد یحیی یکی دیگر از ورزشکاران ولایت بدخشان که در این مسابقات شرکت کرده است، این مسابقات را بهترین فرصت برای تشویق افراد معلول می‌داند.
او می‌گوید که معلولیت یک محدودیت نیست.

هم‌زمان با این، مسوولان در ریاست تربیت بدنی ولایت بلخ از حمایت ورزش‌کاران در این ولایت سخن می‌زند.

سهراب عثمانی مدیر آگاهی عامه ریاست تربیت بدنی ولایت بلخ می گوید، ولایت بلخ در چند وقت اخیر میزبان مسابقات زیادی بوده است و تلاش می‌کند از همه ورزشکاران کشور به ویژه ولایت بلخ حمایت کند.

پیش از این نیز، تیم معلولان ویلچر باسکتبال افغانستان در مسابقات آسیایی تایلند، پس امارات متحده‌ی عربی، به نایب قهرمانی دست یافته بود.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.