Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

شکایت شماری از شهروندان به دلیل افزایش پرچوی های برق در کابل


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:شهناز سعیدی
سه‌شنبه ۲۷ سرطان ۱۴۰۲

شماری از  پایتخت نشینان از پرچوی های برق شکایت داشته و می گویند نبود برق آنها را به مشکلات زیاد مواجه ساخته است و نمی توانند کارهای شان را به موقع انجام دهند.

اعجاز الحق حیران، یکی از باشندگان شهر کابل می گوید: 《روزانه چهار ساعت برق داریم نبود برق و یا رفت و آمد برق ما را به مشکلات زیاد مواجه ساخته است تابستان هوا گرم است از طرف روز برق نیست و باید گرمی را تحمل کنیم و از طرفی هم من که از طرف روز معمولا مصروف هستم و شبانه درس میخوانم به خاطر نبود برق اکثرا به مشکل بر میخورم مخصوصا وقتی پروژه دارم از طرف شب اصلا نمی توانم کار کنم و روزها هم که مصروف هستم. 》

آقای حیران از حکومت می خواهد که در این زمینه توجه جدی تری داشته باشند و گفته  ما خود ما منابع داریم اما از آن استفاده نمی کنیم و همیشه دست ما پیش کشورهای همسایه دراز است.
فیض احمد یکی دیگر از باشندگان کابل می گوید: رفت و آمد برق خیلی زیاد است همین حالا دکان ما برق دارد معمولا صبح ها که تایم کارو بار است برق نداریم و معمولا ساعت های یازده الی دوازده برق میاید و بعد از آن هم در ساعت مختلف یک دم برق است یک دم نیست و رفت و آمد زیاد دارد خیلی وقت ها لامپ های قیمتی که به دوکان روشن میکنیم در اثر قط و وصل شدن برق سوخته است.
از سوی هم حکمت الله میوندی سخنگویی ریاست برشنا امارت اسلامی دلیل پرچوی برق را مصارف بالای باشندگان کابل در فصل تابستان میداند و می گوید: 《هوا گرم است و مردم از وسایل خنک کننده زیادتر استفاده می کنند و مصارف بالا رفته و پرچوی برق زیاد شده است.》

وی افزود: برای پرچوی برق ما پلان داریم که از بندهای آبی استفاده کنیم که این برنامه ها تهدابی بوده و زمان گیر است.

این همه در حالیست، که از سال ها به اینسو پایتخت نشینان با مشکل پرچوی برق روبرو هستند و تا به حال این معضل به صورت بنیادی حل نشده است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.