Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

رییس کمیته‌ی دفاعی پارلمان بریتانیا خواستار بازگشایی سفارت آن کشور در کابل شد


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
دوشنبه ۲۶ سرطان ۱۴۰۲

توبیاس الوود، رییس‌ کمیته‌ی منتخب دفاعی پارلمان بریتانیا خواستار تعامل مستقیم با امارت اسلامی و بازگشایی سفارت آن کشور در افغانستان شده‌ است.
او در مقاله‌ای که روز یک‌شنبه، ۲۵ سرطان در روزنامه «تلگراف» منتشر کرده، نوشته است که من به‌تازگی از افغانستانی بازگشته‌ام که دو سال پس از خروج نیروهای خارجی «متحول» شده است.رییس کمیته‌ی منتخب دفاعی پارلمان بریتانیا در این مقاله نوشته است که امنیت بهبود یافته است، مردم در سفر آزاد هستند، فساد گسترده‌ای که بر هر سطحی از دولت پیشین تأثیر گذاشته بود، ناپدید شده و تجارت مواد مخدر در بازار سیاه ظاهرا از بین رفته است.
او نوشته است: «برادرم بیش از بیست سال پیش توسط اسلام‌گرایان افراطی کشته شد. من می‌دانم که سیاست‌های آنان هرگز با آرمان‌های ما هم‌سو نخواهد شد. اما من شاهد سازش‌های گزارش‌نشده‌ای بودم که ملت خسته از جنگ در حال حاضر مایل به پذیرش آن است.»آقای توبیاس با اشاره به شکننده‌بودن وضعیت افغانستان و نیاز گسترده به کمک‌های بشردوستانه، خواستار بررسی رویکرد دیپلماتیک بریتانیا نسبت به افغانستان شده است.
او افزوده که اگر غرب همچنان به خشم خود ادامه دهد، ممکن است اشتباه دیگری مرتکب شود که افغانستان را به پرتگاه سقوط مالی سوق دهد و به‌صورت بالقوه چرخه‌ی دیگری از بی‌ثباتی، تروریسم و مهاجرت جمعی را شعله‌ور سازد.رییس کمیته‌ی منتخب دفاعی پارلمان بریتانیا گفته است که استراتژی عمل‌گرایانه نسبت به افغانستان و محدودیت‌ها بر حقوق زنان، می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای مذاکره و تفاهم عمل کند.او نوشته است: «اولین قدم بازگشایی سفارت ما است. دومین قدم این است که واقع‌بین باشیم. آینده‌ی افغانستان می‌تواند جنگ دوباره یا زندگی به‌عنوان دست‌نشانده‌ی چینی باشد. راه وسطی‌ای که من دیدم، هرچند نسبت به آن احساس ناراحتی کنیم، نیاز است دوباره فکر کنیم و دوباره تعامل نماییم.»
پیش از این امارت اسلامی نیز بار ها از کشور های جهان خواسته بودن تا با حکومت سرپرست تعامل مثبت و سازنده داشته باشند .

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.