Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

مقام های امنیتی در امارت اسلامی از کشف و ضبط ۷۰ میل سلاح مختلف‌النوع در ولایت بلخ خبر می دهند

خبرگزاری پیگرد بلخ افغانستان
نویسنده: محمد هارون نیازی
پنجشنبه (۲۲/سرطان/۱۴۰۲)

فرماندهی امنیه‌ ولایت بلخ، می‌گوید که حدود ۷۰ میل سلاح مختلف‌النوع را در جریان ۱۵ روز گذشته از سطح این ولایت جمع‌آوری کرده‌اند.

محمد آصف وزیری سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت بلخ امروز، پنج‌شنبه، ۲۲ سرطان به رسانه‌ها گفته  که این سلاح‌ها از ولسوالی‌ها و شهر مزارشریف مرکز این ولایت کشف و ضبط شده است.

به گفته‌ی وزیری این سلاح‌ها که شامل کلاشینکوف، تفنگچه، راکت و برخی مهمات دیگر است در پی گزارش‌های کشفی نیروهای امنیتی کشف و جمع‌آوری شده است.

سخن‌گوی فرماندهی امنیه بلخ می‌گوید سلاح‌ها کشف شده، شامل، ۵۴ میل کلاشینکوف، یک قبضه راکت، ۱۲ میل تفنگچه‌ کمری و ۴ میل ام شانزده و مهمات مورد نیاز است سلاح‌ها است.

در همین حال مقام‌های امنیتی امارت اسلامی در بلخ هم‌چنان بر تامین امنیت جان شهروندان تاکید کرده می‌گویند روند جمع‌آوری سلاح‌های غیر قانونی می‌تواند در راستای تأمین امنیت موثر باشد‌.

عطامحمد بلال مدیر مبارزه با تروریزم فرماندهی امنیه بلخ از آغاز کارزار جمع‌آوری سلاح‌های غیرقانونی خبر داده می‌گوید این روند می‌تواند در راستایی تامین امنیت بهتر و جلوگیری از بی‌نظمی‌ها موثر واقع شود.

از سوی هم آقای بلال می‌‌افزاید که سلاح‌های که توسط نیروهای امنیتی کشف و ضبط می‌شود پس از طی مراحل قانونی به دیپوی مهمات یا “دایاک” سپرده می‌شود.

پیش از این نیز نیروهای امنیتی حکومت سرپرست اعلام کرده‌اند که از آغاز روی کار آمدن امارت اسلامی نزدیک به پنج صد میل سلاح در ولایت بلخ جمع‌آوری شده است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.