Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

بسته شدن فعالیت آرایشگاه های زنانه : آرایشگران نگران آینده نا معلوم خود در افغانستان هستیم


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط: شهناز سعیدی
دوشنبه ۱۹ سرطان ۱۴۰۲

بر اساس‌ مکتوبی، که از سوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی به ریاست شاروالی کابل که  از طریق آن به آرایشگاه‌های زنانه ارسال شده است قرار است تا یک ماه دیگر فعالیت تمام تا آرایشگا‌های زنانه در افغانستان متوقف شود.با این حال، تعداد زیادی از آرایشگران زن ضمن ابراز نگرانی از آینده کاری شان می گویند: حکومت با این عملکرد یک بار دیگر هزاران زن را در افغانستان بیکار و خسارات هنگفت مالی را متقبل خواهد شد.این بانوان از امارت اسلامی می‌خواهند تا در تصمیم تجدید نظر کنند.

نیلاب یکتن از آرایشگران زن می گوید: 《مدت شش سال است که آرایشگاه دارم و بالای ۶۰۰ هزار افغانی سرمایه گذاری کردم. در دو تایم جداگانه دختران در آرایشگاه مصروف آموزش حرفه آرایشگری هستند. تعداد زیادی هم پس از تکمیل دوره شان برای شان دوکان آرایشگری باز کردند.》
وی افزود: با این عملکرد، امارت اسلامی هزاران خانواده را بسوی فقر و بدبختی می کشاند و دستر خوان هزاران خانواده را از نان خشک و غذایی اپتدایی خالی میکند.
بانو نیلاب، اگر امارت اسلامی در این امر شان تجدید نظر نکند یکبار دیگر بر علاوه خسارات هنگفت مالی، زحمات و تجربیات هزاران زن در افغانستان به باد فنا خواهد رفت.
فرحد (مستعار) که مدت سه سال است آرایشگاه دارد در صحبتی با پیگرد نیوز گفت : از سه سال به اینسو نفقه فامیل به دوش من است و از همین طریق زندگی خود را میچرخانیم حالا به این فکر هستم اگر آرایشگاه کار نکنم دیگر چی وظیفه است که انجام دهم ما را از همه جا ممنوع کردن حداقل آرایشگاه ساحه زنانه است و ما را بابد بگذارند که کار کنیم.بانو فرحد، نیز از امارت اسلامی می خواهد که در این اقدام شان تجدید نظر کرده و اجازه بدهند که مردم بیشتر از این بیچاره نشوند.این همه در حالیست، که پیش از این وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت با صدور اطلاعیه‌ای از آرایشگا‌ه‌های زنانه خواسته بود که مشتریان‌ شان قبل از آرایش باید وضو بگیرند و مواد آرایشی باطل‌کننده وضو استفاده نکنند. اما با وصف رعایت این امر نیز، حالا تصمیم به مسدود نمودن آرایشگاه‌های زنانه گرفته شده است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.