Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

توزیع کمک‌های نقدی برای کودکان و زنان بی‌سرپرست در بلخ


خبرگزاری پیگرد بلخ افغانستان
نوشته شده توسط: محمد هارون نیازی
جمعه ۱۶/سرطان/۱۴۰۲

کمک نقدی برای بیشتر از ۱۵۰۰ خانواده بی‌سرپرست از سوی یک نهاد مدد رسان به منظور تجلیل از عید غدیر خم در بلخ. مسوولان هدف از توزیع این کمک‌ها را حمایت از خانواده‌های نیازمند به ویژه کودکان یتیم عنوان می‌کنند.
سید حیدر هاشمی مسوول دفتر منجی موعود مزارشریف به خبرگزاری پیگرد گفت، بالای ۳۰،۰۰۰ تن یتیم در نزد ما ثبت است و امروز در این شهر برای ۱۵۰۰ یتیم و مادر شان یک احترام خاص گذاشته شده، البته خدماتی که در طول سال برای ای‌تام( کودکان و زنان بدون سرپرست)است او به جای خود محفوظ است.

با این حال، شماری از کودکان یتیم و زنان بیوه از دریافت این کمک‌ها ابراز خرسندی کرده از دیگر نهاد‌های مددرسان نیز خواستار حمایت استند. بی‌بی آمنه یکی از زنان بدون سرپرست می‌گوید، به غیر از نان خُشک نمی‌توانیم که دیگه غذا بخوریم ۹ اولاد دارم همرای خودم در فامیل ۱۰ نفر هستیم تشکر از همی دفتر که به داد ما می‌رسد و برای ما کمک و همکاری می‌کند.
فریده یکی دیگر از این‌ زنان بدون سرپرست در شهر مزارشریف می‌گوید، این کمکی که دفتر ای‌تام برای ما میکند تمام مشکلات ما را حل نمی‌کند، ما از دفترهای مددرسان خواهشمند هستیم که همرای طفل‌های ما کمک کند.
میرویس یکی از کودکان بی‌سرپرست برای خبرنگار پیگرد گفت، تشکر میکنم از این دفتر که برای ما کمک می‌کند، خودم پدر ندارم هرکی ما را کمک میکند بسیار تشکر.
این درحالیست که گفته می‌شود در پی جنگ‌های دو دهه گذشته در کشور شماری زیاد از خانواده‌ها نان آور شان را از دست داده اند و شماری زیاد از کودکان و زنان بیوه و یتیم شده اند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.