Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

۱۰۱ زوج عروسی دسته جمعی را در کابل برگزار کرده اند


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
جمعه ۱۶ سرطان ۱۴۰۲

بنیاد خیریه شهدا عروسی ۱۰۱ زوج را با حمایت مالی خود و با شعار سما فرشته گان به مناسبت 《عید غدیر 》در هوتل آریانا کابل در حضور خانواده های این زوج ها برگزار کرد.
داکتر غلام صفری ریس بنیاد خیریه شهدا امروز جمعه ۱۶ سرطان ۱۴۰۲ که در این محفل حضور داشت گفت :عروسی یکی از اتفاق مهم در در جامعه  مسلمانان هست و این امر می تواند به مسیر درستی جوانان را سوق دهد .
او همچنین گفته که افتخار میکند برای ۱۰۱ زوج زمینه را مساعد ساخته تا عروسی کنند .
در همین حال حاجی شا ولی عضو بنیاد خیریه شهدا  نیز محفل امروز را اجماع ملی دانسته و گفته  در این عروسی نماینده های  تمام اقوام حضور دارند و این جای بسا خوشی هست که همه دست به دست هم داده و این محفل را برگزار کرده اند .انجیر حسین یکی از اعضای بنیاد خیریه شهدا در گفتگو با خبرگزاری پیگرد گفت :《امروز ما توانستیم برای ۱۰۱ زوج مراسم عروسی برگزار نمایم خدماتی که ما برای این زوج ها مد نظر گرفتیم شامل تمام وسایل خانه می‌شود که تخمين گفته میتوانم برای هر زوج در حدود یکصد هزار پول افغانی بودیجه مصرف شده که تمام مصارف شان از سوی همین بنیاد خیریه شهدا پرداخته می شود .》
آقای حسین در ادامه افزود:من از تمام کسانی که می توانند کمک کنند و دست خیر دارند می خواهم تا بیایند دست جوانان خود را بگیریند تا باشد که ما در جلوگیری از فجایع در جامعه خود سهم گرفته باشیم.
با این حال شماری از داماد ها که عروسی شان را برگزار کرده اند از سختگیری های جامعه ابراز تاسف کرده می گویند با وجودی که دین ما اجازه اضافه خرچی را نداده اما بعضی از خانواده های دختران با بسیار بی رحمی از داماد ها پول گذاف درخواست می کنند .
ضمیر (مستعار) یکی از داماد ها که محفل عروسی اش برگزار شده گفته :《ما در جامعه زنده گی میکنیم که همه را ببینی دچار فقر هستن و من درست سه سال نامزد ماندم من پول عروسی خود را نتوانستم پیدا کنم و به تنهای از عهده این کار برایم .》
آقای ضمیر در ادامه افزود:جامعه با وجود اینقدر مشکلات خانواده ها درک ندارند که پسر چگونه ۷ یا ۸ لک پول پیدا کند تا عروسی خود را به آسانی برگزار نماید.
او همچنان از تمام مردم خواست تا از رسم و رسوم های که کمر شکن است دست بردارند و به فکر آینده اولاد های شان باشند .لازم به ذکر است که این سومین دوره برگزاری عروسی دسته جمعی ای است  که از سوی این بنیاد خیریه در کابل برگزار می شود

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.