Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

میرعبداللهیان : تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان راه حل تمام مشکلات این کشور است

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
پنجشنبه ۱۵ سرطان ۱۴۰۲

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، راه حل بحران کنونی در افغانستان را تشکیل حکومتی فراگیر با شرکت همه اقوام خوانده‌است. آقای عبداللهیان در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو «جنبش عدم تعهد» که درباکو برگزار شد، گفت که افغانستان چندین دهه است که از بی‌ثباتی و بحران رنج می‌برد.وزیر خارجه ایران با اشاره به حضور میلیون‌ها شهروند افغانستان درایران، افزود کشورش در کنار میزبانی از میلیون‌ها پناهنده، به تلاش برای کمک به بهبود وضعیت بشری در افغانستان ادامه خواهد‌داد. روز سه‌شنبه این هفته، نشست رهبران سازمان همکاری‌های شانگهای نیز با تأکید بر ضرورت تشکیل حکومت فراگیر در أفغانستان برگزار شد.
شرکت کنندگان نشست برضرورت تشکیل حکومتی فراگیر در افغانستان که از تمامی اقوام، مذاهب و گروه‌های سیاسی نمایندگی کند، تأکید کردند.مقام‌های امارت اسلامی تشکیل حکومت فراگیر را یک موضوع داخلی خوانده و از کشورهای دیگر خواسته‌اند در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند.
حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در بخشی از سخنان خود در نشست وزیران خارجه جنبش عدم تعهد خواستار رفع توقیف منابع مالی مردم أفغانستان شد.
در پی حاکمیت دوباره امارت اسلامی بر أفغانستان، میلیاردها دالر از دارایی‌های بانک مرکزی این کشور در کشورهای خارجی مسدود شده‌است. حکومت سرپرست نیز همواره خواستار آزادی این منابع شده‌است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.