Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

مارکَس پوتزل : زنان حق دارند در اجتماع شرکت کنند و حق کار داشته باشند


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
چهارشنبه ۱۴ سرطان ۱۴۰۲

مارکَس پوتزل، معاون نمایندگی سازمان ملل (یوناما) در کابل گفته است که این سازمان به مثابه یک پل رابط، در بسیاری ساحات یکجا با امارت اسلامی برای پایان انزوای بین‌المللی حاکمیت آن‌ها تلاش می‌کند.اما او به بخش رسانه‌‌ای سازمان ملل تایید کرده است که «در زمینه حق کار و آموزش زنان و دختران و همچنین حقوق بشر در کل، نمی‌توانند با با حکومت سرپرست افغانستان سازش کنند».
وی گفته است که اگر مساله‌ آموزش دختران حل شود، تعامل جهان با افغانستان بیش‌تر خواهد شد.
آقای پوتزل افزوده است که زنان حق دارند در اجتماع شرکت کنند و حق کار داشته باشند.به گفته‌ مارکس پوتزل، یوناما در گفت‌وگو با مقام‌های کنونی در افغانستان تلاش می‌کنند تا افغانستان از انزوا بیرون شود ولی حکومت باید در اسرع وقت محدودیت‌ها در برابر زنان افغان را بردارد.
او گفته است: «فکر می‌کنم که امارت اسلامی باید بگذارد که دختران بالاتر از صنف ششم به مکتب بروند، دختران به دانشگاه بروند و به زنان اجازه دهند برای سازمان‌های غیردولتی ملی و بین‌المللی به شمول سازمان‌ ملل متحد کار کنند. اگر این اتفاق بیفتد، می‌توانم تصور کنم که افغانستان دوباره به جامعه بین‌المللی ملحق می‌شود و کمک‌کنندگان بین‌المللی نیز در مورد تعامل با افغانستان تجدیدنظر خواهند کرد.»

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.