Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

نشست شانگهای؛ هند خواستار مبارزه با تروریسم و کمک به مردم افغانستان شد


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:احمد جاوید نیازی
سه‌شنبه ۱۳ سرطان ۱۴۰۲

نارندرا مودی، نخست وزیر هند امروز سه شنبه در بیست‌وسومین اجلاس سازمان همکاری شانگهای (SCO) گفت اعضای این سازمان باید برای مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری کند و در محکوم کردن کشورهای حامی تروریسم تردیدی نداشته باشد.
بیست‌وسومین اجلاس سازمان همکاری شانگهای (SCO) که به صورت مجازی برگزاری شده امروز سه شنبه ۱۳ سرطان با  میزبانی هند آغاز شد.هندوستان تایمز گزارش داده که نخست‌وزیر هند از رهبران ائتلاف سیاسی و امنیتی اوراسیا خواسته تا از کابل با کمک های بشردوستانه حمایت کنند و برای رفاه افغانستان تلاش کنند.مودی در نشست مجازی خود به رهبران سازمان همکاری شانگهای هشدار داد که نباید از خاک افغانستان برای تضعیف منطقه اطراف استفاده شود.
بر علاوه‌ی نارندرا مودی، چندین رهبر از جمله شی جین پینگ رییس جمهور چین، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان و ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران نیز در این نشست حضور دارند.
رویترز در گزارشی به نقل از منابع دیپلماتیک هدف عمده‌ی برگزاری این نشست را گسترش نفوذ گروه اوراسیا از طریق مشارکت ایران و بازکردن مسیر عضویت برای بلاروس عنوان کرد.مودی ضمن استقبال از اعطای عضویت این سازمان به بلاروس همچنین گفت: 《برای مهار استعداد جوانان کشورهای سازمان همکاری شانگهای، چندین پلتفرم جدید مانند کنگره دانشمندان جوان، کنفرانس نویسندگان، انجمن استارتاپ ها و شورای جوانان سازماندهی شده است. هدف این پلتفرم ها هدایت پتانسیل جوانان سازمان همکاری شانگهای و ارائه فرصت های معنادار برای آنهاست.》
سازمان همکاری شانگهای شامل هشت کشور هند، پاکستان، چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان است.لازم به ذکر است که این اولین باری بود که هند از زمان عضویت خود میزبان بیست و سومین اجلاس سازمان همکاری شانگهای در قالب مجازی بود.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.