Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

۳۳ تُن مواد خوراکی از طرف هلال احمر ترکیه به افغان‌ها مساعدت گردید

سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی «سره میاشت» می‌گوید که هلال احمر ترکیه ۳۳ تن مواد خوراکی از قبیل روغن، برنج، لوبیا، نخود و آرد برای بی‌جا شدگان افغان مساعدت کرده است.

به گزارش پیگردنیوز؛ مولوی سید صفت الله قریشی، سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی، امروز دوشنبه ( ۱۲، میزان ) در یک نشست خبری گفت که این کمک به ارزش 40 هزار دالر امریکایی در بخش مواد خوراکی برای بی‌جا شدگان مساعدت شده است.

آقای قریشی بیان کرد، این کمک‌ها برای 16 هزار خانواده بی‌جا شده ولایت های کندز، تخار، بغلان پنجشیر سرپل توزیع خواهد شد.

از سوی هم، مجاهد آرگین آی، سفیر ترکیه در کابل گفت که ما تلاش داریم کمک‌های بشردوستانه خود  را برای کشور افغانستان  افزایش دهیم؛ زیرا افغانستان در بحران شدید مواد غذایی است.

به گفته وی، این مساعدت  بخاطر قطع کمک‌های خارجی، خشکسالی و بحرانی اخیر که در افغانستان صورت گرفته، قابل تطبیق است و همچنان این کمک ها در ۲۰۰۰ هزار بسته برای ۱۶ هزار نفر در نظر گرفته شده است و این کمک ها نیز در آینده ادامه خواهد داشت.
و همچنان افزود که  کشورش با تمام نهاد‌های ترکی در حال هماهنگی است تا  در بخش‌های صحی و مواد خوراکی در این شرایط حساس برای مردم افغانستان کمک نماید.

آقای آرگین آی افزوده است:کشور ترکیه با افغانستان روابط دیرینه دارد و این کشور را در هر شرایطی تنها نحواهد گذاشت و این کمک های بشردوستانه مان در افغانستان ادامه خواهد داشت.

این درحالی است که در نشست سازمان ملل متحد، کشور‌های جهان تعهد سپردند که تا پایان سال 2021 بیش از یک میلیارد دالر به شهروندان افغانستان کمک کنند.

فواد احمد “نظری”
خبرگزاری پیگرد

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.