Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

چین به برنامه جهانی غذا در افغانستان کمک کرد


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
چهارشنبه ۱۰ جوزا ۱۴۰۲

برنامه جهانی غذا از کمک مالی چین به این برنامه برای توزیع مواد غذایی به مردم افغانستان خبر داده و همزمان گفته است که در این کشور با کمبود بودجه مواجه است.
در اعلامیه برنامه جهانی غذا به میزان کمک چین اشاره نشده و آمده است که با این بودجه، به ۷۰ هزار نفری که تحت تأثیر ناامنی غذایی قرار دارند، کمک‌های نجات‌بخش ارایه خواهد شد.وانگ یو، سفیر چین در کابل گفته است که از سال ۲۰۲۲، دولت و مردم کشورش مقادیر زیادی کمک‌های بشردوستانه را به افغانستان اهدا کرده‌اند تا به مردم این کشور در غلبه بر مشکلات کمک کنند.او افزوده است که چینی‌ها با تجربه جنگ و قحطی، اهمیت غذا را به خوبی می‌دانند. به گفته‌ی او، دولت چین به کمک خود به مردم افغانستان ادامه می‌دهد.
سیائو وی لی، مدیر برنامه جهانی غذا در افغانستان گفته است که کمک‌های سخاوتمندانه اهداکنندگان از سال ۲۰۲۱ به جلوگیری از یک فاجعه انسانی در افغانستان کمک کرده است.
او افزوده است که وضعیت امنیت غذایی در کشور اندکی بهبود یافته است. با این حال، به گفته‌ی مدیر برنامه جهانی غذا، نزدیک به ۱۵ میلیون نفر در افغانستان با بحران و سطوح اضطراری ناامنی غذایی مواجه هستند.سیائو وی لی اضافه کرده است: «امسال، برنامه جهانی غذا در افغانستان با یک بحران حاد تمویل مواجه است و این کمک به موقع از سوی دولت چین در زمانی صورت می‌گیرد که حمایت مستمر بیش از همه مورد نیاز است.»برنامه جهانی غذا علاوه کرده است که در سال جاری، به دلیل کمبود بودجه مجبور شده کمک‌های خود کاهش دهد.این برنامه افزوده است که با آخرین کمک از سوی چین، قصد دارد یک هزار ۵۰۰ تُن آرد گندم، ۱۸۵ تُن نخود، بیش از ۱۳۰ تُن روغن نباتی و همچنین ۱۵ میلیون تُن نمک خریداری کند.برنامه جهانی غذا گفته است که در سال ۲۰۲۲، به ۲۳ میلیون نفر در افغانستان کمک کرده است. این کمک‌ها شامل ۱.۱۴ میلیون تُن غذا و ۳۲۵.۸ میلیون دالر کمک نقدی بوده است.از ۲۳ میلیون نفری که کمک دریافت کرده، ۱۱.۶ میلیون زن و ۱۲.۳ میلیون کودک هستند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.