Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

یونیسف برای بیش از ۵۰۰ هزار کودک زمینه‌ی آموزش را در افغانستان فراهم کرده است

Girls raise their hands to answer questions in their accelerated learning class (ALC) in Bamyan Province, Afghanistan on 1 May 2023. UNICEF supports 2,936 ALCs in Afghanistan which support more than 89,000 students (73 per cent girls). Support ALCs includes community engagement and mobilization to promote enrollment; teacher recruitment, training, deployment, and payment; establishing and training school management shuras; providing defined sets of teaching and learning supplies; classroom materials; WASH

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
دوشنبه اول جوزا ۱۴۰۲

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان می‌گوید که این سازمان با ایجاد صنف‌هایآموزشی جامعه‌محور، زمینه‌ی دسترسی ۵۰۰ هزار دختر و پسر به آموزش را فراهم کرده است.این نهاد روز دوشنبه، اول جوزا در توییتی نوشته است که برای بسیاری از این دختران، این تنها راهی است که می‌توانند به مکتب بروند.یونیسف می‌گوید که برای دسترسی کودکان به آموزش در مناطق دوردست، از ۱۷ هزار و ۶۰۰ صنف حمایت می‌کند.
این نهاد سازمان ملل می‌گوید که با حمایت مالی نهادهای کمک‌کننده، می‌تواند صنف‌های آموزشی خود را به ۲۱ هزار صنف در سراسر افغانستان گسترش دهد.
لازم به ذکر است که پی از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، دختران بالاتر از صنف ششم را از رفتن به مکتب تا کنون محروم اند .

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.