Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

یک شرکت ترکی روی پروژه تولید ۲۰۰ میگاوات برق بادی در افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کند

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:بنفشه نیازی
دوشنبه ۱۸ ثور ۱۴۰۲

سلیمان جیلیو، رییس شرکت ساختمانی ۷۷ ترکیه در دیدار با عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت آب و انرژی امارت اسلامی گفته است که روی پروژه تولید ۲۰۰ میگاوات برق از منابع بادی در افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کنند.
وزارت انرژی و آب امارت اسلامی روز یک‌شنبه، ۱۷ ثور در اعلامیه‌ای گفته است که دو طرف در این دیدار روی توسعه همکاری‌های مشترک در راستای سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های تولید انرژی از منابع مختلف بحث کرده‌اند.طبق اعلامیه، عبداللطیف منصور به توسعه و گسترش سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های انرژی تأکید کرده و به رییس شرکت ۷۷ ترکی اطمینان داده است که زمینه‌ی سرمایه‌گذاری را برای این شرکت فراهم می‌کنند.در اعلامیه آمده است که دو طرف توافق کرده‌اند که هرچه زودتر تفاهم‌نامه همکاری برای سرمایه‌گذاری در پروژه تولید ۲۰۰ میگاوات برق از منابع بادی را امضا کنند تا کارهای عملی آن نیز آغاز شود.
شرکت ۷۷ ترکی قبل از این نیز در بخش انرژی در افغانستان کار کرده است. این شرکت پروژه فاز دوم بند کجکی هلمند را تطبیق کرده است. وزارت انرژی و آب تطبیق این پروژه را برای مردم افغانستان یک دستاورد ارزشمند خوانده است.
شرکت ساختمانی ۷۷ ترکی در سال ۱۳۹۹ خورشیدی نیز با شرکت برشنا قرارداد تولید برق از منابع بادی امضا کرده بود. قرار بود این پروژه در ولایت هرات تطبیق شود.
این درحالی است که بیشتر از ۷۰ درصد نیازمندی‌های برق در کشور از طریق برق وارداتی کشورهای تاجیکستان، ازبیکستان، ترکمنستان و ایران تأمین می‌شود.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.