Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

وزارت خارجه روسیه:امارت اسلامی در افغانستان یک واقعیت است و لازم است که با آنها گفتگو شود


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
چهارشنبه ۶ ثور ۱۴۰۲


سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته‌است که امارت اسلامی در افغانستان یک واقعیت است و لازم است که با آنها گفتگو شود. به گزارش خبرگزاری تاس، آقای لاوروف در یک نشست خبری در نیویارک گفت که این کشور حکومت سرپرست افغانستان را تا زمانی که به مکلفیت‌های بین‌المللی خود از جمله تشکیل حکومت فراگیر و رعایت حقوق بشر به شمول حقوق زنان و دختران را رعایت نکند، به رسمیت نمی‌شناسد. وزیر خارجه روسیه در بخشی از اظهارات خود غرب را متهم کرده که به رغم حضور ۲۰ ساله درافغانستان، اقتصاد این کشور را در هیچ عرصه‌ای تقویت نکرده‌است.
آقای لاوروف، خواستار آزاد شدن ذخایر ارزی افغانستان از سوی ایالات متحده امریکا شده و تأکید کرده که برای توسعه افغانستان به پولی که توسط امریکا مسدود شده، نیاز است.
قرار است سازمان ملل متحد اول ماه می، نشستی را با شرکت نمایندگان ویژه کشورها برای افغانستان، پشت درهای بسته برگزار کند تا «گام‌های اولیه» مبتنی بر «عمل‌گرایی» در تعامل با امارت اسلامی بررسی شود. به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، گفته‌است کشورش از برگزاری این نشست حمایت می‌کند.
همزمان، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان، به این خبرگزاری گفته‌است که در نشست دوحه که هفته آینده برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.