Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

معاون دبیرکل سازمان ملل: مسولان در ا.ا به منع آموزش دختران فورا پایان دهند


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط: محمد محمدی
یکشنبه ۱۴ حوت ۱۴۰۱

امینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید که محرومیت دختران از آموزش در افغانستان باید فورا پایان یابد.او در پیامی که توسط صندوق جهانی سازمان ملل برای آموزش در شرایط اضطراری و بحران منتشر شده، می‎گوید که بیش از ۵۰۰ روز است که امارت اسلامی در افغانستان حق آموزش دختران بالاتر از صنف ششم را انکار کرده‌اند.
خانم محمد می‌گوید که جامعه‌ی بین‌المللی برای رسیدگی به نیازهای آموزشی و حقوق دختران افغانستان به اتحاد خود ادامه دهد.او می‌افزاید: «ضروری است که با این دختران همبستگی کنیم و صدای آنان را تقویت کنیم. آنان تنها نیستند.»معاون دبیرکل سازمان ملل بر ادامه‌ی تأمین مالی برای فراهم ساختن کمک‌ غذایی، صحی و دسترسی به آموزش تأکید کرده است.او از تمویل‌کنندگان و شرکای سازمان ملل می‌خواهد که از صندوق جهانی سازمان ملل برای آموزش در شرایط اضطراری و بحران حمایت کنند تا اطمینان حاصل شوند که هیچ دختر در افغانستان و جای دیگر پشت سر باقی نمی‌ماند.
در حال حاضر زنان و دختران در افغانستان زیر حاکمیت امارت اسلامی از آموزش، کار و تحصیل محروم هستند.
در حالی‌که مسوولان در حکومت سرپرست می‌گویند این ممنوعیت دایمی نیست، اما به‌ نظر می‌رسد که در سال جدید تعلیمی و تحصیلی نیز دختران افغانستان از مکتب و دانشگاه محروم می‌مانند.
وزارت تحصیلات عالی امارت اسلامی اخیرا تاریخ بازگشایی دانشگاه‌ها در مناطق سردسیر تنها برای پسران اعلام کرده‌اند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.