Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

وزارت خارجه امارت اسلامی:نماینده خود را به استانبول فرستادیم


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
سه‌شنبه ۹ حوت ۱۴۰۱

وزارت امور خارجه امارت اسلامی می‌گوید، کنسولگری افغانستان در استانبول ترکیه، به نماینده اعزام شده از سوی حکومت سرپرست واگذار شده‌است.
این وزارت در بیانیه‌ای گفته‌است، نماینده‌‌‌ای را که روز دوشنبه به ترکیه اعزام کرد، کارش را رسما در کنسولگری استانبول شروع کرده‌است. حکومت سرپرست افغانستان گل مت خان زدران را به عنوان نماینده خود در کنسولگری أفغانستان در استانبول معرفی کرده‌است. حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی گفته‌است که روابط با ترکیه برای آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
او افزوده:«حضور هزاران مهاجر افغان در استانبول، به اهمیت این شهر می‌افزاید و ایجاب می‌کند که نماینده حکومت به طور شفاف تمام خدمات لازم را ارائه کند.» پیش از این نیزدیپلمات‌های امارت اسلامی روز دوشنبه، سفارت افغانستان در تهران را تحویل گرفتند. اقدامی که واکنش‌های زیادی در میان چهره‌های سیاسی و کاربران شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. هنوز هیچ کشوری حکومت سرپرست افغانستان را به رسمیت نشناخته‌است. اما نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان در برخی کشورها مانند روسیه، چین، پاکستان و ایران، و به تازگی کنسولگری افغانستان در استانبول ترکیه، به امارت اسلامی واگذار شده‌است. در پی سرنگونی حکومت پیشین افغانستان توسط امارت اسلامی در تابستان ۲۰۲۱ شماری از مقام‌های ارشد سیاسی و نظامی به ترکیه رفتند. هزاران شهروند عادی نیز به این کشور مهاجرت کرده‌اند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.