Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

گذرگاه مرزی تورخم به طور کامل به روی مسافران و اموال تجارتی باز شد


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
شنبه ۶ حوت ۱۴۰۱

  مسوولان محلی امارت اسلامی در ولایت ننگرهار گفته اند که گذرگاه مرزی بین افغانستان و پاکستان صبح امروز شنبه،ششم حوت  به‌گونه کامل برروی هرگونه رفت و آمد باز شده‌ و دیگر مشکلی دراین زمینه وجود ندارد.
گذرگاه تورخم پس از گفتگوی میان مقامات  در امارت اسلامی و جانب پاکستانی دراین باره بازگشایی شده‌است
.

مسوولان در امارت اسلامی روز یکشنبه هفته گذشته این گذرگاه را به دلیل آنچه عمل نکردن پاکستان به وعده‌اش در زمینه ایجاد تسهیلات لازم برای عبور و مرور مسافران خواند، مسدود کرد.و گفته می شود که در پی آن، مرزبان‌های دوطرف باهم درگیر شدند.
از آن زمان، هزاران مسافر و صدها لاری حامل کالاهای تجارتی در دوسوی مرز گیرمانده‌بودند.
با این حال روز چهارشنبه، هیئتی از مقام‌های ارشد پاکستانی به سرپرستی خواجه آصف، وزیر دفاع این کشور از کابل دیدار کرد. ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرای حکومت سرپرست از هیئت پاکستانی خواست تسهیلات لازم برای رفت‌و‌آمد مسافران در گذرگاه‌های مرزی تورخم و سپین‌بولدک ایجاد کنند و برای بیماران عاجل، تسهیلات ویژه در نظر گرفته‌شود.یک روز پس از دیدار هیئت پاکستانی از کابل، حکومت سرپرست افغانستان گذرگاه تورخم را باز کرد. اما مقام‌های محلی ولایت ننگرهار اعلام کردند که پاکستان، این گذرگاه را چند ساعت پس از بازگشایی از سوی امارت اسلامی افغانستان، بست.
قابل یاداوری است که روابط افغانستان با پاکستان با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده‌است. نیروهای مرزی دوطرف،بار ها  در ماه‌های گذشته باهم درگیر شده‌اند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.