Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

فنلند به زنان و دختران افغانستان در این کشور پناهندگی می‌دهد و برای تایید فقط جنسیت درخواست دهنده برای پناهندگی کافی خواهد بود


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:بنفشه نیازی
پنجشنبه ۲۷دلو۱۴۰۱

روزنامه هلسینکی تایمز گزارش داد که بنا به اعلام اداره مهاجرت فنلند، به دلیل بدتر شدن وضعیت زنان در افغانستان، به زنان و دختران پناهنده افغان در فنلند پناهندگی خواهد داد.همچنین، فنلند شرایط قبولی درخواست پناهندگی هزاره‌‌ها را به دلیل تهدید داعش آسان‌تر کرده است.
از سال ۲۰۲۱ به بعد فنلند حکم اخراج هیچ یک از درخواست‌دهندگان پناهندگی از افغانستان را صادر نکرده است. طبق آمار اداره مهاجرت این کشور، در سال ۲۰۲۲ از ۶۱۲ نفری که درخواست پناهندگی داد، ۵۱۱ نفر جواب مثبت گرفت.آنتی لهتینن، مدیر اداره پناهندگی فنلند گفت که فقط جنسیت درخواست دهنده برای پناهندگی کافی خواهد بود. او گفت که قبلا جنبه‌های متعددی در فرآیند تصمیم‌گیری در نظر گرفته می‌شد اما برای زنان و دختران افغانستان اکنون فقط جنسیت‌شان کافیست تا پاسخ مثبت بگیرند.
در رهنمود جدید حکومت فنلند، رسیدگی به درخواست پناهندگی هزاره‌ها نیز سهل شده است. هرچند تمام هزاره‌ها فقط به دلیل قومیت‌شان واجد شرایط پناهندگی شناخته نخواهند شد، اما اداره مهاجرت این کشور می‌گوید که هزاره‌ها بدلیل بدتر شدن شرایط زندگی‌شان در افغانستان، نیاز به حمایت بین‌المللی دارند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.