Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

زلزله ترکیه:متقی با چاوش اوغلو طی تماس تیلفونی ابراز همدردی کرد

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
جمعه ۲۱ دلو ۱۴۰۱

وزارت خارجه امارت اسلامی اعلام کرده است که امیرخان متقی، وزیر خارجه در یک گفت‌وگوی تلفنی با مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه مراتب تسلیت و غم‌شریکی از جانب دولت و مردم افغانستان در رابطه به تلفات و خسارات زلزله در آن کشور به دولت و مردم ترکیه ابراز کرد.
سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی امروز جمعه، ۲۱ دلو با نشر توییتی نگاشته است که آقای متقی به وزیر خارجه ترکیه گفته است که در صورت درخواست انقره تیم‌های امدادرسان و نجات فوری‌ پزشکی افغانستان آماده کمک استند.در خبرنامه همچنان آمده که  سفارت افغانستان در انقره نیز تیمی را برای کمک به منطقه زلزله زده اعزام کرده است.پیش‌ از این وزارت خارجه امارت اسلامی اعلام کرده بود که ده میلیون افغانی برای آسیب‌دیدگان زلزله در ترکیه و پنج میلیون افغانی برای زلزله‌زدگان در سوریه کمک می‌کند.
در همین حال، خبرگزاری رویترز، گزارش داده که آمار جان‌باختگان زمین‌لرزه‌ی مرگ‌بار بامداد دوشنبه، ۱۷ دلو، در ترکیه و سوریه به بیش از ۲۱ هزار تن افزایش یافته است.
رویترز همچنانن نوشته که نخستین کاروان کمک‌های سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه، ۲۰ دلو، از ترکیه به شمال‌غرب سوریه و مناطق زیر کنترل مخالفان دولت سوریه رسیده است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.